Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A tantárgy célja a business marketing elméleti és módszertani sajátosságainak, helyének meghatározása a marketing tudomány fejlődésében, az egyes elméleti iskolák, paradigmák eltérő megközelítéseiben, különös tekintettel a kompetenciamarketing és a kapcsolati marketing iskolákra.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
Az elméleti és módszertani sajátosságokra épülően a tantárgy keretében bemutatjuk az egyes szervezeti piaci kérdéskörökhöz, elsősorban az innovációhoz és a különböző termék-típusokhoz kapcsolódó sajátos marketingstratégiai és operatív döntések.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
-
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Bódi-Schubert Anikó - Dobos Imre - Gelei Andrea: Üzleti kapcsolatok kutatása. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597135
Gelei Andrea - Mandják Tibor (szerk.): Dzsungel vagy esőerdő: Az üzleti kapcsolatok hálózata. Akadémiai kiadó, Budapest, 2011. ISBN 9789630589833
Piskóti István: Businessmarketing-menedzsment. Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása. Akadémiai Kiadó, 2014. ISBN 9789630595346
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Hakansson, H.: Határtalan Hálózatok – Az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének új szemlélete – Alinea Kiadó Budapest, 2010. ISBN 9789639659551
Brennan, Ross - Canning, Louise – McGrath, Helen: Business-to-Business Marketing. SAGE Publications, 2024. ISBN 9781529791501
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A tantárgy fejleszti a hallgatók képességét az üzleti piac szereplőinek – például beszállítók, disztribútorok, intézményi vásárlók – elemzésére. Külön figyelmet fordít a döntéshozatali folyamatok és a vásárlói kapcsolatok komplexitására, elősegítve a professzionális üzleti szemlélet kialakítását. A hallgatók elsajátítják, hogyan kell üzleti marketingstratégiát alkotni különböző vállalati környezetekben, ideértve a piackutatás, célpiac-kiválasztás, pozicionálás és partnerkapcsolat-menedzsment lépéseit. Ez hozzájárul a hallgatók stratégiai látásmódjának és komplex döntéshozatali képességének fejlődéséhez. A tantárgy során a hallgatók megismerkednek az üzleti marketingkommunikáció, az értékesítés, az ajánlatkészítés és a szolgáltatáselemek szerepével az üzleti kapcsolatokban. A gyakorlati példák és esettanulmányok segítségével fejlődik a hallgatók alkalmazásközpontú tudása. A B2B marketing egyik kulcseleme a hosszú távú partnerkapcsolatok kiépítése és fenntartása. A tantárgy elősegíti a hallgatók kapcsolati gondolkodásmódjának fejlődését, valamint a hálózati és relációs értékteremtés megértését. Összefoglalva: a tantárgy támogatja a hallgatók stratégiai gondolkodását, üzleti érzékét és gyakorlati marketingkompetenciáit, különösen vállalatközi környezetben. A kurzus a kimeneti követelményekhez igazodva megalapozza a hallgatók piaci tájékozottságát, döntéshozatali képességét és partnerközpontú szemléletét a gazdasági életben.