Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Business marketing (B2B)
Tárgy kódja: BBNGM03700
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Fiáth Attila
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A tantárgy célja a business marketing elméleti és módszertani sajátosságainak, helyének meghatározása a marketing tudomány fejlődésében, az egyes elméleti iskolák, paradigmák eltérő megközelítéseiben, különös tekintettel a kompetenciamarketing és a kapcsolati marketing iskolákra.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

Az elméleti és módszertani sajátosságokra épülően a tantárgy keretében bemutatjuk az egyes szervezeti piaci kérdéskörökhöz, elsősorban az innovációhoz és a különböző termék-típusokhoz kapcsolódó sajátos marketingstratégiai és operatív döntések.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

-

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Bódi-Schubert Anikó - Dobos Imre - Gelei Andrea: Üzleti kapcsolatok kutatása. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597135

Gelei Andrea - Mandják Tibor (szerk.): Dzsungel vagy esőerdő: Az üzleti kapcsolatok hálózata. Akadémiai kiadó, Budapest, 2011. ISBN 9789630589833

Piskóti István: Businessmarketing-menedzsment. Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása. Akadémiai Kiadó, 2014. ISBN 9789630595346

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Hakansson, H.: Határtalan Hálózatok – Az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének új szemlélete – Alinea Kiadó Budapest, 2010. ISBN 9789639659551

Brennan, Ross - Canning, Louise – McGrath, Helen: Business-to-Business Marketing. SAGE Publications, 2024. ISBN 9781529791501

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tantárgy fejleszti a hallgatók képességét az üzleti piac szereplőinek – például beszállítók, disztribútorok, intézményi vásárlók – elemzésére. Külön figyelmet fordít a döntéshozatali folyamatok és a vásárlói kapcsolatok komplexitására, elősegítve a professzionális üzleti szemlélet kialakítását. A hallgatók elsajátítják, hogyan kell üzleti marketingstratégiát alkotni különböző vállalati környezetekben, ideértve a piackutatás, célpiac-kiválasztás, pozicionálás és partnerkapcsolat-menedzsment lépéseit. Ez hozzájárul a hallgatók stratégiai látásmódjának és komplex döntéshozatali képességének fejlődéséhez. A tantárgy során a hallgatók megismerkednek az üzleti marketingkommunikáció, az értékesítés, az ajánlatkészítés és a szolgáltatáselemek szerepével az üzleti kapcsolatokban. A gyakorlati példák és esettanulmányok segítségével fejlődik a hallgatók alkalmazásközpontú tudása. A B2B marketing egyik kulcseleme a hosszú távú partnerkapcsolatok kiépítése és fenntartása. A tantárgy elősegíti a hallgatók kapcsolati gondolkodásmódjának fejlődését, valamint a hálózati és relációs értékteremtés megértését. Összefoglalva: a tantárgy támogatja a hallgatók stratégiai gondolkodását, üzleti érzékét és gyakorlati marketingkompetenciáit, különösen vállalatközi környezetben. A kurzus a kimeneti követelményekhez igazodva megalapozza a hallgatók piaci tájékozottságát, döntéshozatali képességét és partnerközpontú szemléletét a gazdasági életben.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

gazdálkodási és menedzsment BANG-XGM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 7 félév BTK
szechenyi-img-alt