Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Complex Language Exam
Tárgy kódja: BBNAN00900A
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Alapvizsga
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Tóth Zsuzsanna
Tárgyleírás:

Az Angol nyelvi alapvizsga a Kös Európai Nyelvi Referenciakeret szerinti B2+ és C1 kötti szinten méri a vizsgák nyelvtudát, szóban és ísban egyaránt. A vizsgának 3 ísbeli és 3 szóbeli komponense van.

Ísbeli vizsga:

1. Angol nyelvhasználat (szókincs és nyelvtan)

A teszt komponensei: (1) feleletválasztós szókincs összefüggő szövegben (Context vocabulary),

(2) lyukas szöveg (Cloze teszt), (3) hibajavís összefüggő szövegben, (4) szópzés összefüggő

szövegben, (5) mondatátalakís, (6) feleletválasztós szókincs és nyelvtan.

2. Olvasott szöveg értése

Feladattípusok: (1) hiányzó bekezdések pótlása lyukas szövegben, (2) feleletválasztós, (3) rövid

szövegek párosísa adott információkkal.

3. Írott szövegalkotás

A vizsgák 2-3 azonos m

űfajú ma köl választhatnak egyet. A lehetséges műfajok: formális

levél, narratíva, vagy ismertető/recenzió. A létrehozandó szöveg hossza: 180-200 szó.

Szóbeli vizsga:

A szóbeli vizsga párokban történik.

1. 1-2 perces öllóma kifejtés képek alapján; reagás a vizsgapartner téma kifejtére

2. Egy rövid terjedelmű, angol nyelvű cikk angolul való összegzése

3. Kommunikatív/probléma-megoldó feladat a vizsgapartnerrel kö

e="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">zösen

A vizsgák beszédkészsét az alábbi szempontok alapján értékeljük: (1) interakciós kompetencia, (2) diskurzus-kompetencia, (3) szókincs, (4) nyelvhelyesség, (5) kiejtés és intonáció.

A 25 legfontosabb telező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

telező irodalom:

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtan gyakorlatokkal. Budapest, Tinta Kö

yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">nyvkiadó, 2018. ISBN 9789634091646

VINCE, Michael, Advanced language practice. London, Macmillan, 2009. ISBN 9780230727038

Ajánlott irodalom:

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlónyv. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2015. ISBN 9789634090298

NAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlónyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2019. ISBN 9789634092148

SWAN, Michael, Practical English Usage. Oxford, Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435

MCCARTHY, Michael, ODELL, Felicity, English vocabulary in use: upper-intermediate. Cambridge, Cambridge Univ. Press, 2013.

span> ISBN 97811107600942

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szópzés. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093114

NAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093121

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakí

>hoz a tantárgy jellemzően, érdemben hozzárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúk jellemző ísbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és köleti, népszerűfajait és azok szabályrendszerét.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadának bevett eljásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulósségek műnek kapcsolatát.

Ismeri, megkünbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszköket, házatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldához.

b) képességei

bb stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, körthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

fajilag sokszí angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle téban, küsen az angolszász kulturális témakökkel kapcsolatosan.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszével, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsoló szakmai szövegeket.

Inyís mellett képes a tanuló szervezet műdtetében valómogatószvételre.

pes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra é együttműsi képességgel, látja a kös sikerhez való egyéni hozzárulásokat.

pes alkalmazói tudát az információs technológián alapuló ísbeli és szóbeli kommuniká

pan>cióban fejleszteni.

Értődon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasára, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakíra és önképzésre törekszik.

szen áll a támogató erőforrások folytonos keresére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztére.

Feladatokhoz kapcsolóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készsét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalótja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való gazdálkodást, látja ennek fontossát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűkkel, amelyek szakmát az állampolgári műveltség meghatározott köhez kötik.

Folyamatos személyes tanulát a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetíst alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlőséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt