Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:
Az 1. és 2. félév egyéni óvodai gyakorlata, a 2. félév csoportos tevékenységkísérése, a fejlődés-lélektani és módszertani ismeretek, valamint a csoportos hospitálások tapasztalatai alapján a hallgatók fokozódó aktivitással és önállósággal kapcsolódjanak be az óvodáskorúak nevelésébe, egymás munkájának szakszerű megfigyelésébe, elemzésébe-értékelésébe, segítésébe.
Specifikus célok:
Az előző félévben gyakorolt gondozási, játékirányítási tevékenység önálló tervezésének, kivitelezésének megfigyelése.
Kiemelt figyelem fordítása az anyanyelvi kezdeményezésre és a vizuális nevelési foglalkozás vezetésére, a módszertani szempontok érvényesítésével szakszerű elemzés-értékelés.
A módszertani ismeretek felhasználásával az anyanyelvi fejlesztés, mese-vers kezdeményezés megtervezésének a szakvezető segítségével történő élményszerű kivitelezésének megfigyelése, tapasztalatok gyűjtése.
Együttműködés a helyettes hallgatótárssal
A csoport önállóan választott szempontok szerinti megfigyelő tevékenysége a kiemelt feladatok és az óvónői személyiség alakulásáról,
önértékelés, elemzés-értékelés a gyakorlatvezető irányításával.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
class="cs50126BB">Kötelező irodalom:
A gyakorlati képzés intézményi útmutatója
Az óvodai nevelés országos alapprogramja
Az Anyanyelvi módszertan, Gyermekirodalom és Vizuális nevelési módszertan c. stúdiumhoz használt szakirodalom.
A gyermekcsoport nevelési tervének vonatkozó részei.
Ajánlott irodalom:
A gyakorlóóvoda helyi nevelési programja vonatkozó fejezetei
A módszertanok ajánlott irodalma