Tantárgy adatlapja
Tantárgyleírás: az elsajátítandó ismeretanyag tömör, ugyanakkor informáló leírása |
• Népi énekes-mondókás játékok • Népi gyermekdalok, mondókák • Népszokásokat őrző gyermekjátékok • Alkalomhoz fűződő gyermekdalok, mondókák • Ünnepekhez fűződő gyermekdalok, mondókák • Műdalok • Megzenésített versek • Mozgás és beszédgyakorlatok • A drámajátékok típusai • A drámajátékok formái • Ünnepekhez kötődő dramatikus játékok • Kapcsolatteremtő (interakciós) játékok • Lazító játékok • Koncentrációs játékok • Versek, szöveges, ritmikus játékok • Improvizatív játékok |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. Betz, Anica – Schuttkowski, Caroline – Stark, Linda: Sprache durch Dramapädagogik handelnd erfahren. Ansätze für den Sprachunterricht. Schneider Verlag Hohengehren, 2015. 2. Kollektiv: Das große Ravensburger Buch der Kinderbeschäftigung. Ravensburger Buchverlag, 2018. 3. Kollektiv: Das Spiel- und Bewegungsliederbuch, Die Lamp und Leute Entertainment GmbH, 2013. 4. Wessel, Mechthild – Wege, Brigitte vom – Kersten, Detlef: Das Kindergartenfestebuch. Verlag Herder. 2012. 5. Kollektiv: Kinderlieder mit CD zum Mitsingen. Verlag Reclam, 2011. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása - A 3 - 7 éves korosztály nemzetiségi oktatásáshoz, neveléséhez kapcsolódó ünnepkörökről alapos ismeretekkel rendelkezzen. b) képességei - Különböző tematikájú ünnepségek előkészítése, levezetése, értékelése. - A jeles napokhoz, ünnepekhez kapcsolódó drámajátékok előkészítése, levezetése, értékelése. |