Tantárgy adatlapja
A tárgy célja: A kurzus
célja, hogy a hallgatók gyakorlatban megismerjék az alapvető drámajátékokat,
és tapasztalatot szerezzenek ezek alkalmazásáról a különböző nevelési
folyamatokban. A tantárgy
célja az is, hogy a hallgatók képet kapjanak a dramatikus módszerek,
technikák alkalmazásáról különböző tantárgyak tanításában (magyar nyelv és
irodalom, idegen nyelv, történelem). 1.
Érzékelő gyakorlatok (látás, hallás). 2.
Érzékelő gyakorlatok (ízlelés, szaglás, tapintás). 3.
Fantázia játékok. 4.
Ritmusjátékok 1. 5.
Ritmusjátékok 2. 6.
Ügyességi játékok. 7.
Térhasználati játékok. 8.
Tárgyjátékok. 9. Utánzó
játékok 1. 10. Utánzó
játékok 2. 11.
Koncentrációs játékok 1. 12. Koncentrációs
játékok 2. 13. A
játékbátorság fejlesztésének eszközei. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: 1. Gabnai
Katalin: Drámajátékok – bevezetés a drámapedagógiába. Helikon Kiadó.
Budapest, 1999. ISBN 963 208 599 2. Bolton,
Gavin: A tanítási dráma elmélete. Budapest, Marczibányi Téri Művelődési
Központ, 1993. 112 p. ISBN 963-8457-04-X 3.
Drámapedagógiai olvasókönyv. Szerk. Kaposi László, II. Kerületi Kulturális
Közhasznú Nonprofit Kft. Budapest, 2013. 192 p. ISBN 978-963-8457-26-4 Ajánlott szakirodalom: 1. Gabnai
Katalin: Színházas könyv. Helikon Kiadó. Budapest, 2012. 402 p. ISBN
9789632272979 2. Duró
Győző-Nánay István: Dramaturgiai olvasókönyv. Marczibányi Téri Művelődési
Központ, Budapest, 1993. 160 p. ISBN: 0729000182102 3.
Neelands, Jonothan: Dráma a tanulás szolgálatában. Budapest, Magyar
Drámapedagógiai Társaság. 1994. 133 p. ISBN 963 8457 05 8 4.
Pinczésné Dr. Palásthy Ildikó: Dráma, pedagógia, pszichológia. Pedellus
Könyvkiadó. Budapest 2003. ISBN 9639396338 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A
hallgatók ismerjék fel a drámapedagógia pszichológiai vonatkozásait és az
egyes drámajátékok fejlesztési sajátosságait. A
hallgatók ismerjék meg a drámapedagógia alkalmazásának iskolai lehetőségeit
pl. konfliktusok megoldásában. b) képessége A
hallgatók legyenek képesek egyszerűbb drámajátékok közösségben történő
bemutatására és alakuljon ki bennük az együttjátszás igénye. A
hallgatók legyenek képesek aktivitásra motiválni a diákokat különböző
drámajátékok segítségével. c) attitűdje Empatikusabbá
válnak, és jobban figyelembe veszik a másik ember problémáit, élethelyzetét. |