Tantárgy adatlapja
A tárgy célja: A hallgatók rendelkezzenek a
felnőtt és gyermeki szervezet felépítésének és működésének alapos
ismeretével, és ismereteik megalapozzák a 6–10 éves gyermekek
oktatási-nevelési feladatainak ellátását a tanítási órán és az iskolán kívüli
egészségtudatos magatartás alakítása terén. Tájékozottak legyenek az
egészségfejlesztés elvi és gyakorlati kérdéseiben, az egészséges életmód
szokásainak alakításában, ismerjék a nevelő-oktató munka általános és az
egyes tantárgyak speciális egészségügyi kérdéseit. Alapvető elsősegély-nyújtási
és járványtani ismeretek elsajátíttatása és begyakorlása. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Donáth Tibor: Anatómia
– élettan. Medicina, Bp. 2008.(9.
kiadás) ISBN 978 963 226 1 32 4 Barabás Katalin (szerk.): Egészségfejlesztés. Alapismeretek pedagógusok számára. Medicina, Bp. 2006. ISBN 963 226 0 34 0 Ewles-Simnett: Egészségfejlesztés
- Gyakorlati útmutató Medicina Bp. 1999. ISBN 963 242 5 54 5 Pápai Tibor:
Elsősegélynyújtás. Műszaki könyvkiadó, Bp. 2010. ISBN 978 963 1660 51 7 |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása -
ismeri az
emberi szervezet felépítését, és működését -
ismeri az
egészség fogalmát, az egészséget meghatározó tényezőket, az egészséges
életmód alapelemeit
="mso-list:Ignore">-
-
ismeri a 6-12
éves gyerekek teljes körű egészségfejlesztését célzó iskolai tevékenységek és
pedagógiai eljárások elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazását. -
ismeri az
elsősegélynyújtás alapjait b) képességei -
Az iskolai
nevelés módszereit és napirendjét úgy alakítja, hogy azzal a 6-12 éves
gyermekek teljes körű egészségfejlesztését valósítja meg. |