Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:
Az óvodapedagógus hivatáshoz és a gyermekekhez való pozitív érzelmi viszony, beállítódás alapozása, ismerkedés a különböző gyermekintézmények munkájával: bölcsĹ‘de, óvoda, iskola.
Specifikus célok:
a különböző intézményi nevelési területek speciális vonásaiból adódó azonosságok és különbségek megismerése;
a bölcsődei gondozásról, az óvodai gondozásról-nevelésről, az iskolai tanulásról-nevelésről tájékozódás, tapasztalatszerzés;
a gyermekek életkori sajátosságaival, érzelmeik kifejezésével, egyéni jellemzőivel való ismerkedés;
a gyermekek egymás közötti viselkedéséről, a gyermekek és nevelők kapcsolatáról, a kapcsolattartás formáiról tájékozódás, tapasztalatszerzés;
kontaktusteremtő és beilleszkedési készség, türelem, empátia fejlesztése;
a játszóképesség, játékos beállítódás fejlesztése;
nyitottság, önbizalom, gyermekközpontú szemlélet alapozása;
kulturált megjelenés és magatartás alakítása;
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
Kötelező irodalom:
A gyakorlati képzés intézményi útmutatója
A pedagógia, játékpedagógia, pszichológia, módszertani tárgyakhoz felhasznált kötelező irodalom