Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja:
A pályaszocializáció elősegítése, az óvodapedagógus pályához szükséges képességek, készségek gyakorlással történő alakításával, a játék kibontakozásának elĹ‘segítésével, a gondozási feladatok tervezésével, szervezésével, irányításával. Specifikus célok:
az óvodai csoport dokumentumainak a megismerése;
a nevelőmunkához szükséges elméleti ismeretek tudatos alkalmazásának elősegítése;
a játszóképesség, a játékirányító képesség fejlesztése;
a gyermekek egyéni szükségleteihez igazodó bánásmód fejlesztése;
a szakmai megfigyelő és elemző készség megalapozása;
a kommunikációs készség fejlesztése;
a humánus, türelmes bánásmód készségének formálása;
a gyermekek közötti különbözőségek felismerésének, elfogadásának erősítése;
nevelési szituációk, konfliktushelyzetek megoldására való képesség fejlesztése;
az önismeret, és a saját tevékenység elméleti ismereteken alapuló kritikus elemzésének fejlesztése;
a csoportban való munkavégzés, együttműködés készségének fejlesztése;
pozitív légkörteremtő magatartás alakításának elősegítése;
kreativitás, manuális képességek fejlesztése.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
Kötelező irodalom:
A gyakorlati képzés intézményi útmutatója.
A pedagógia, játékpedagógia, óvodapedagógia, pszichológia, módszertani tárgyakhoz felhasznált kötelező irodalom.