Tantárgy adatlapja
A filozófia nem pusztán akadémikus, elvont elméleti vállalkozás, hanem segít artikulálni és világosabban megérteni konkrét hétköznapi életünk lényeges aspektusait is. A kurzus fő célja, hogy arra bátorítsa hallgatóit, hogy a már megszerzett filozófiai ismereteiket és készségeiket aktualizálják, konkrét életszituációkra vonatkoztassák. A szeminárium olyan témákat jár körbe filozófiai igénnyel, mint a barátság, a szeretet, a szerelem, az értelmes élet lehetősége, az emberi szabadság mibenléte stb. Az érintett témák szemeszterről szemeszterre változhatnak.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Simon Attila: Barátság és megértés Arisztotelész filozófiájában, Budapest, Gondolat, 2021.
Marion, Jean-Luc: Az erotikus fenomén, Budapest, L’Harmattan, 2012.
Scopenhauer, Arthur: A szerelem metafizikája, Budapest, Helikon, 2017.
Caldera, Rafael, T.: A szeretet természetéről, Budapest, Kairosz, 2011.
Frankl, Viktor, E.: Az ember az értelemre irányuló kérdéssel szemben, Budapest, Jel, 2005.
Frankl, Viktor, E.: A tudattalan Isten, EuroAdvice, 2002. Kül. 81-108.
(Az irodalom a félévi témához igazodva változhat. Részletek az aktuális kurzusleírásban)
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A hallgató tájékozott a filozófiatörténet nagy korszakaiban és műveiben, illetve irányzataiban.
b) képességei
Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élősz&oacut
e;ban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására.