Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A tantárgy fő célkitűzése, hogy a hallgatók megismerjék az értékesítésmenedzsment lényegesebb fogalmait, elméleti alapösszefüggéseit és kapcsolatát az értékesítési technikákkal. A tantárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a különböző értékesítési csatornákat, a horizontális és vertikális értékesítési rendszereket, a termékek és szolgáltatások értékesítésének jellemzőit, a hagyományos és integrált elosztási rendszereket, a kapcsolati marketing és a személyes eladás sajátosságait, és az értékesítés új (online kereskedelem) formáit. Rámutat az értékesítés, a marketing, és a logisztika összefüggéseire, ismerteti a marketing-mix elemeinek szoros kapcsolatát az értékesítéssel, valamint az értékesítést támogató vállalati szolgáltatások kiterjedt rendszerérét is bemutatja. Az elméleti alapismeretek mellett esettanulmányokon keresztül igyekszik a tantárgy kapcsolatot teremteni a vállalat gyakorlati üzleti tevékenysége és az elmélet között.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
A kurzus során a hallgatók megismerkednek az értékesítés és eladástechnikák elméleti alapjaival, beleértve a különböző értékesítési csatornák, a horizontális és vertikális értékesítési rendszerek, a termékek és szolgáltatások értékesítésének sajátosságait. A hallgatók elsajátítják a kapcsolati marketing, a személyes eladás, valamint az új értékesítési formák, mint az online kereskedelem elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazásait.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A hallgatók esettanulmányok és gyakorlati feladatok révén megismerik az értékesítési technikák alkalmazását a valós üzleti környezetben. A kurzus során a hallgatók készségeket sajátítanak el az értékesítési rendszerek tervezésében, az eladási folyamatok optimalizálásában, a termékek és szolgáltatások értékesítésének hatékonyságának növelésében, valamint az online kereskedelem sajátos kihívásaival kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokat is szereznek.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia: Marketing alapismeretek. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597364
Agárdi Irma: Kereskedelmi marketing és menedzsment, Akadémia Kiadó, Budapest 2010. ISBN 9789630589406
Bauer András - Mitev Ariel Zoltán: Eladásmenedzsment. Akadémia Kiadó, Budapest, 2008. ISBN 9789630586122
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Danyi, Pál - Rekettye, Gábor - Veres, István: Modern árazás. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2020. ISBN 9789634545644
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A tantárgy hozzájárul a hallgatók üzleti gondolkodásának és értékesítési készségeinek fejlesztéséhez, lehetővé téve számukra, hogy az elméleti ismereteket gyakorlati szinten alkalmazzák. A kurzus segíti a hallgatókat abban, hogy megértsék az értékesítés és a marketing összefüggéseit, és képesek legyenek hatékonyan működni különböző értékesítési csatornákban, beleértve az online kereskedelmet is. Ezzel a tantárgy hozzájárul a hallgatók versenyképességének növeléséhez a munkaerőpiacon.