Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Értékesítés és eladástechnikák
Tárgy kódja: BBNGM03800
Óraszám: N: 1/1/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Fiáth Attila
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A tantárgy fő célkitűzése, hogy a hallgatók megismerjék az értékesítésmenedzsment lényegesebb fogalmait, elméleti alapösszefüggéseit és kapcsolatát az értékesítési technikákkal. A tantárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a különböző értékesítési csatornákat, a horizontális és vertikális értékesítési rendszereket, a termékek és szolgáltatások értékesítésének jellemzőit, a hagyományos és integrált elosztási rendszereket, a kapcsolati marketing és a személyes eladás sajátosságait, és az értékesítés új (online kereskedelem) formáit. Rámutat az értékesítés, a marketing, és a logisztika összefüggéseire, ismerteti a marketing-mix elemeinek szoros kapcsolatát az értékesítéssel, valamint az értékesítést támogató vállalati szolgáltatások kiterjedt rendszerérét is bemutatja. Az elméleti alapismeretek mellett esettanulmányokon keresztül igyekszik a tantárgy kapcsolatot teremteni a vállalat gyakorlati üzleti tevékenysége és az elmélet között.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

A kurzus során a hallgatók megismerkednek az értékesítés és eladástechnikák elméleti alapjaival, beleértve a különböző értékesítési csatornák, a horizontális és vertikális értékesítési rendszerek, a termékek és szolgáltatások értékesítésének sajátosságait. A hallgatók elsajátítják a kapcsolati marketing, a személyes eladás, valamint az új értékesítési formák, mint az online kereskedelem elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazásait.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A hallgatók esettanulmányok és gyakorlati feladatok révén megismerik az értékesítési technikák alkalmazását a valós üzleti környezetben. A kurzus során a hallgatók készségeket sajátítanak el az értékesítési rendszerek tervezésében, az eladási folyamatok optimalizálásában, a termékek és szolgáltatások értékesítésének hatékonyságának növelésében, valamint az online kereskedelem sajátos kihívásaival kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokat is szereznek.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia: Marketing alapismeretek. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597364

Agárdi Irma: Kereskedelmi marketing és menedzsment, Akadémia Kiadó, Budapest 2010. ISBN 9789630589406

Bauer András - Mitev Ariel Zoltán: Eladásmenedzsment. Akadémia Kiadó, Budapest, 2008. ISBN 9789630586122

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Danyi, Pál - Rekettye, Gábor - Veres, István: Modern árazás. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2020. ISBN 9789634545644

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tantárgy hozzájárul a hallgatók üzleti gondolkodásának és értékesítési készségeinek fejlesztéséhez, lehetővé téve számukra, hogy az elméleti ismereteket gyakorlati szinten alkalmazzák. A kurzus segíti a hallgatókat abban, hogy megértsék az értékesítés és a marketing összefüggéseit, és képesek legyenek hatékonyan működni különböző értékesítési csatornákban, beleértve az online kereskedelmet is. Ezzel a tantárgy hozzájárul a hallgatók versenyképességének növeléséhez a munkaerőpiacon.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

gazdálkodási és menedzsment BANG-XGM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 7 félév BTK
szechenyi-img-alt