Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Esélyegyenlőség, integráció
Tárgy kódja: BBNTI17900
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Bögre Zsuzsanna
Tárgyleírás:

Átfogó ismereteket nyújt az esélyegyenlőség – esélyegyenlőtlenség elméleti, gyakorlati, társadalmi és jogi szabályozási problematikájáról, az esélyteremtés feltételrendszeréről. Bemutatja az esélyegyenlőség biztosításával kapcsolatos művelődéspolitikai, oktatáspolitikai koncepciókat és pedagógiai megoldásokat. Lehetőséget ad az oktatás és más társadalmi alrendszerek új együttműködési formáinak megismerésére. Az inklúzióval kapcsolatos és arra hatással levő elméletek, oktatáspolitikák és gyakorlati megoldások megismertetése a hallgatókkal. A társadalmi, az iskolai és más intézményi folyamatokban a kirekesztés tendenciái, ez ellen való hatékony pedagógiai tevékenységek megismerése a patronáló rendszerekkel való együttműködés érdekében.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Czachesz Erzsébet – Radó Péter Oktatási egyenlőtlenségek és speciális igények In: Jelentés a magyar közoktatásról. OKI, Bp., 2003.

Csányi Yvonne: Az integráció kihívásai – Sajátos nevelési szükségletű gyermekek a többségi iskolában. Kézikönyv 43. kötet RAABE K. 2003. 1-43.

Halász G.- Lannert J. (szerk): Jelentés a magyar közoktatásról - 2006, Országos Közoktatási Intézet Bp. 2007. 1-3., 6-9. Fejezetek

Hoffmann Rózsa (szerk.): Hátrány, kudarc, leszakadás a közoktatásban. OM – OKT. 2000.

Kálmán Zsófia – Könczei György: A Taigetosztól az esélyegyenlőségig. Osiris Kiadó. Budapest, 2002. 123-180., 495-518.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

óvodapedagógus BANP-VOP alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt