Tantárgy adatlapja
A tantárgy keretében a hallgató megismeri az esetfeldolgozás és esetmegbeszélés célját, lépéseit, módszereit és várható eredményeit. Az első három félév során elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteire támaszkodva saját gyakorlatából hoz és dolgoz fel esetet, fogalmazza meg a kérdéseit, esetleges elakadásait és prezentálja a hallgatói csoport számára. A csoport a közös tudását mobilizálva törekszik az eset jobb megértésre, tisztázó kérdések megfogalmazására és megoldások keresésére.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
-
Ajánlott irodalom:
Ambrózay Ildikó, Kerecsendi-Mester Szilvia, Tenner Katalin: Ágazatközi esetmegbeszélő csoport a kora gyermekkori intervencióban dolgozó szakemberek számára. Módszertani háttéranyag. Budapest, Családbarát Ország Nonprofit Közhasznú Kft., 2018.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 6. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri az esetfeldolgozás és esetismertetés céljait, módszereit, várható eredményeit.
b) képességei
Képes egy általa ismert autista emberrel és helyzettel kapcsolatos kérdései megfogalmazására, annak közvetítésére, továbbá a kapott új szempontok kritikus feldolgozására és beépítésére a munkájában.
c) attitűdje
Befogadó a másik ötletének, nézőpontjának feldolgozására, növekszik a motivációja.
d) autonómiája és felelőssége
Felismeri a saját szerepét, kompetenciáit, érzéseit, motivációját az esettel összefüggésben.