Tantárgy adatlapja
Az etika tanítás módszereinek, sajátos eljárásainak
a megismerése. A konkrét tanítási feladatokra való elméleti felkészítés. Fő
témakörök A nevelés és oktatás etikai dimenziói. A személyes
vélemény kialakításának és a más vélemények elfogadásának fontossága az
etikaoktatásban. Az etika tanítás módszereiről. A tankönyv és a segédanyag
kiválasztás szempontjai. A tankönyvek és segédanyagok választéka,
lehetőségek. A etikai szövegek elemzésének szempontjai, módszerei. A
projektmunka és a személyre szabott oktatás szerepe. A csoportdinamika
szerepe. A modern taneszközök alkalmazási lehetőségei. Az ellenőrzés és
számonkérés módszerei (feladattípusok, felelés, esszéírás, …). |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom
(jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás
adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
A
Nemzeti Erőforrás Minisztérium anyagai az etikával kapcsolatban.
Megtalálható: www.nefmi.gov.hu/kozoktatas Fekete László (szerk.) 2004. Kortárs etika.
Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó–Universitas. Fisher, Robert 2008. Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni erkölcsről és erényekről. Budapest,
Műszaki Kiadó. Homor Tivadar (szerk.)2003. Az etika
tanítás gyakorlata. Budapest, Krónika Nova Kiadó Rt. Homor Tivadar 2015. Korszerűség az erkölcstan/etika
tanításában, In Iskolakultúra. 2015.
10. 127-138. Imre Katalin – Trencsényi Borbála 2010. Emberismeret, etika. Debrecen,
Pedellus. Kormos
József 2016. A filozófia és az etika
tanítása. Piliscsaba, PPKE BTK. N. Horváth Margit
2003. „Legyetek jók ha tudtok”
Magyarázatokkal bővített etikai szöveggyűjtemény. Debrecen, Pedellus. Poore, Megan 2015. Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Budapest,
Wolters Kluwer Kft. Séra László 2000. Erkölcsi ítéletalkotás, érzelmek, viselkedés. Pécs, Comenius. |