Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Fejlesztő játékok - játékpedagógia
Tárgy kódja: BMLNM01600M
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Tölgyessy Zsuzsanna
Tárgyleírás:

A hallgatók ismerjék meg a játék pedagógiáját és pszichológiáját érintő új ismereteket, jussanak közelebb a gyermek megismeréséhez és fejlesztésének lehetőségeihez. A játék értelmi és szocializációs folyamatainak sokoldalú illusztrálásával találjanak megoldásokat a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek neveléséhez, fejlesztéséhez. Ismerjék meg a különböző fejlesztési területekhez tartozó egyéni, páros, csoportos és interaktív fejlesztő játékokat.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Besnyi Szabolcs - Nagy Gábor Mápó (2017) A Játék nem játék! - Minden az ismerkedési, bemelegítő, energetizáló, csoport- és párképző, valamint az egyéb játékokról! Optimus Tréning.

Besnyi Szabolcs - Urbán Mónika (2017) Játék az osztályban! - Az ásítozás nélküli tanórák titka! K

atalizátor Kiadó.

Fejlesztő pedagógia című folyóirat tematikus számai

Lukács Józsefné (2019) A részképességek játékos fejlesztése az óvodában. Fejlesztő játékok részképesség területenként – az ŐSZI környezeti témákhoz illesztve. Flaccus Kiadó. Budapest.

Martonné Tamás Márta (2002) Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest.

Ajánlott irodalom:

Ortiz, Isabel (2018) 365 intelligenciafejlesztő játék gyerekeknek - Neveljünk egészséges gyereket! Napraforgó 2005 Kft.

Perlai Dezsőné (1999) Az óvodáskor fejlesztő játékai. OKKER. Budapest.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)   

span>tudása

Átfogóan ismeri a neveléstudomány és a hozzá kapcsolódó társ- és határtudományok legfontosabb hazai és nemzetközi elméleteit, összefüggéseit és probléma megoldási módszereit.

Ismeri a neveléstudomány szaknyelvét.

b) képességei

Alkalmazza az interdiszciplináris modelleket, képes egy adott probléma több szempontú elemzésére, ami a reális helyzetértelmezést és a konkrét szituációkban történő hatékony alternatív megoldásokat is lehetővé teszi.

Magas szintű szakmai kommunikációra képes szóban és írásban, ehhez alkotó módon alkalmazza a web-es információszerzési technikákat.

A tanulás sajátosságainak ismerete alapján képes az adott életkori sajátosságok figyelembevételével megfelelőpzési feltételek megteremtére, valamint egyéni tanulási utak megtervezének segíre. pes gyakorlati implementációs javaslatokat megfogalmazni.

c) a

ttitűdje

Fontosnak tartja szakmai munkában a társadalmi egyenlőtlenségekből fakadó problék figyelembe vételét, és magáé teszi a méltányosság szemléletét. A tanulás sajátosságainak ismerete alapján képes az adott életkori sajátosságok figyelembevételével megfelelőpzési feltételek megteremtére, valamint egyéni tanulási utak megtervezének segíre.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal saját kommunikációjáért és annak folyamatos fejlesztéséért. Folyamatosan ártékeli saját viszonyulásait a társadalmi és kulturális künbségekhez, a kisebbségek helyzete iránti érzékenység és az emberi jogok tisztelete jellemzi.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt