Tantárgy adatlapja
A hallgatók ismerjék meg a játék pedagógiáját és pszichológiáját érintő új ismereteket, jussanak közelebb a gyermek megismeréséhez és fejlesztésének lehetőségeihez. A játék értelmi és szocializációs folyamatainak sokoldalú illusztrálásával találjanak megoldásokat a kiemelt figyelmet igénylő gyermekek neveléséhez, fejlesztéséhez. Ismerjék meg a különböző fejlesztési területekhez tartozó egyéni, páros, csoportos és interaktív fejlesztő játékokat. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Besnyi Szabolcs - Nagy Gábor Mápó (2017) A Játék nem játék! - Minden az ismerkedési, bemelegítő, energetizáló, csoport- és párképző, valamint az egyéb játékokról! Optimus Tréning. Besnyi Szabolcs - Urbán Mónika (2017) Játék az osztályban! - Az ásítozás nélküli tanórák titka! K atalizátor Kiadó. Fejlesztő pedagógia című folyóirat tematikus számai Lukács Józsefné (2019) A részképességek játékos fejlesztése az óvodában. Fejlesztő játékok részképesség területenként – az ŐSZI környezeti témákhoz illesztve. Flaccus Kiadó. Budapest. Martonné Tamás Márta (2002) Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest. Ajánlott irodalom: Ortiz, Isabel (2018) 365 intelligenciafejlesztő játék gyerekeknek - Neveljünk egészséges gyereket! Napraforgó 2005 Kft. Perlai Dezsőné (1999) Az óvodáskor fejlesztő játékai. OKKER. Budapest. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) span>tudása Átfogóan ismeri a neveléstudomány és a hozzá kapcsolódó társ- és határtudományok legfontosabb hazai és nemzetközi elméleteit, összefüggéseit és probléma megoldási módszereit. Ismeri a neveléstudomány szaknyelvét. b) képességei Alkalmazza az interdiszciplináris modelleket, képes egy adott probléma több szempontú elemzésére, ami a reális helyzetértelmezést és a konkrét szituációkban történő hatékony alternatív megoldásokat is lehetővé teszi. Magas szintű szakmai kommunikációra képes szóban és írásban, ehhez alkotó módon alkalmazza a web-es információszerzési technikákat. A tanulás sajátosságainak ismerete alapján képes az adott életkori sajátosságok figyelembevételével megfelelő képzési feltételek megteremtésére, valamint egyéni tanulási utak megtervezésének segítésére. Képes gyakorlati implementációs javaslatokat megfogalmazni. c) a ttitűdje Fontosnak tartja szakmai munkájában a társadalmi egyenlőtlenségekből fakadó problémák figyelembe vételét, és magáévá teszi a méltányosság szemléletét. A tanulás sajátosságainak ismerete alapján képes az adott életkori sajátosságok figyelembevételével megfelelő képzési feltételek megteremtésére, valamint egyéni tanulási utak megtervezésének segítésére. d) autonómiája és felelőssége Felelősséget vállal saját kommunikációjáért és annak folyamatos fejlesztéséért. Folyamatosan átértékeli saját viszonyulásait a társadalmi és kulturális különbségekhez, a kisebbségek helyzete iránti érzékenység és az emberi jogok tisztelete jellemzi. |