Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A gyakorlat célja, hogy segítséget nyújtson a hallgatóknak az alapszakos szakdolgozat sikeres megírásában. A szemeszter során végighaladunk a dolgozat elkészítésének főbb állomásain: a hallgatók útmutatást kapnak a témaválasztáshoz, a kutatáshoz és a hatékony jegyzetkészítéshez, a tudományos szövegalkotáshoz, valamint a formai követelmények sikeres teljesítéséhez. A szemeszter során megkövetelt beadandó feladatok azt a célt szolgálják, hogy a hallgatókat kísérletezésre ösztönözzék – a „próba-bibliográfia” a kutatás megkezdésében, a „próba-bevezetés” pedig a kutatási célok megfogalmazásában nyújthat hasznos segítséget. A félév végi zárthelyi dolgozattal azt mérjük fel, hogy az átadott ismereteket a hallgatók mennyire tudják alkalmazni a gyakorlatban. A kurzus során abban is segítjük a hallgatókat, hogy naprakészek legyenek a szakdolgozat leadásához kapcsolódó adminisztratív teendőket illetően. A képzés interdiszciplináris jellegéből fakadóan az ebből fakadó potenciális nehézségekkel és módszertani többletfeladatokkal is foglalkozunk majd.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
A hallgató elsajátítja a szakdolgozat elkészítésének stiláris és tartalmi követelményeit, megismeri a benyújtott dolgozat értékelésének szempontjait, valamint tájékozódik a szakhoz és a választott témához kapcsolódó aktuális szakirodalomban.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A hallgató a félév során kiválasztja a szakdolgozat témáját, amely összhangban áll a képzési szakirányával és érdeklődési területével. Ezt követően a választott témához kapcsolódóan tematikusan felépített, releváns és naprakész szakirodalmi forrásokat gyűjt össze, és ezek alapján összeállítja a szakdolgozathoz szükséges bibliográfiát.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó, 1987, Budapest, ISBN 9639137537
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kumar, Ranjit: Research Methodology. A step-by-step guide for beginners. 2014., London-Thousand Oaks-New Delhi-Singapore, SAGE Publications, ISBN 9781446269961
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A hallgató a képzés során megismeri a szak legfontosabb alapvető szakirodalmát, amely átfogó képet nyújt számára a filozófia, a politika és a gazdaság területeiről, valamint ezek összefüggéseiről, képes az interdiszciplinaritást alkalmazni. A választott témakör meghatározásával és alapos körüljárásával képes tudását specifikálni és aktívan alkalmazni. A megszerzett elméleti ismereteket és módszertani megközelítéseket induktív és deduktív módon egyaránt tudja alkalmazni, hazai és nemzetközi összefüggésrendszerekben is. A szakdolgozatírás előkészítő szakaszában a hallgató a témaválasztással megfogalmazza, hogy a képzés elvégzését követően a szakterület mely részén kíván elhelyezkedni.