Tantárgy adatlapja
Grammatika: cél a hallgatók nyelvtani tudásának áttekintése, fejlesztése. Az elméleti képzéssel szemben a hangsúly a gyakorlati tudás megszerzésére irányul, problémacentrikusan (vonzatos igék és melléknevek, főnevek és melléknevek morfológiája, névelők, vonatkozói alárendelés, particípiumok, prepozíciók). A kurzus az alapvizsga tesztfeladataira készít fel. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
M. Riegel et al.., Grammaire méthodique du français; Paris; PUF; 647 old.., 2001, ISBN 978-2130539599 Kelemen J., Grammaire du français contemporain; Budapest; Tankönyvkiadó; 534 old.., 1985, ISBN 9789631923865. Kurián Á. et al.,Francia leíró nyelvtan gyakorlatokkal; Budapest; Tankönyvkiadó; 758 old.., 2002, ISBN 9631922863. Kelemen J., Exercices de français contemporain, Tankönyvkiadó, 302 old.., 1988, ISBN 9789631933154. Ch. Descotes-Genon M.H. Morsel, L'Exercisier, Grenoble, PUG, 335 old., 1993, ISBN 9783190032518. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - Ismeri az adott újlatin nyelv szabályrendszerét. b) képességei - Képes az adott nyelven hatékonyan, világosan, választékosan kommunikálni. |