Tantárgy adatlapja
Az óra célja a nyelvtani kompetenciák fejlesztése nyelvtani gyakorlatok sorozatán keresztül. Témakörök: alany és állítmány, alanyegyeztetés, elliptikus és személytelen szerkezetek, szórend, igei bővítmények, tagadás, kérdőmondatok, kiemelő szerkezetek, passzív, visszaható igék, műveltetés. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
RIEGEL, Martin, PELLAT, Jean-Christophe, RIOUL, René, Grammaire méthodique du français, Paris, PUF, 2004, ISBN 2-13-053959-9 KELEMEN Jolán, Exercices de français contemporain, Budapest, Tankönyvkiadó, 1988, ISBN 963-18-5278-4 DESCOTES-GENON, Christiane, MORSEL, Marie-Hélene, RICHOU, Claude, L'Exercisier, Grenoble, PUG, 1993, ISBN 2-7061-0463-3 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Ismeri az adott nyelv nyelvtani szabályrendszerét b) képességei A nyelvtani ismereteket hatékonyan alkalmazza a szóbeli és írásbeli kommunikációja során |