Tantárgy adatlapja
A tárgy célja: A
hallgatók szaktudományi és szakmódszertani felkészítése a matematika 1-4.
osztályos tanítására a „Geometria” témakörben. · Ismerjék
a sík és a tér legegyszerűbb alakzatait és azok tulajdonságait. Tudják
segíteni a tanulók eszközhasználaton alapuló geometriai tevékenységét a
megfigyelés, a konstrukció, a tájékozódás és a transzformációk területén. · Legyenek
tisztában a síkbeli és a térbeli alakzatok méretes geometriai tulajdonságaival,
a hosszúság, a kerület, a terület, a térfogat és a szög mérésének
lehetőségeivel. · Tudják
osztályozni a geometriai transzformációkat közös és eltérő tulajdonságaik
alapján. · Ismerjék
a geometriai relációk megfigyeltetésének, eldöntésének és előállításának
tanítási lehetőségeit. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: Török Tamás - Debnárik Gézáné: Matematika
feladatgyűjtemény 1. osztályosoknak Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2001. ISBN 978-963-19-4615-4 (80 oldal) Török Tamás - Debnárik Gézáné: Matematika
feladatgyűjtemény 2. osztályosoknak Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2002. ISBN 978-963-19-5090-8 (80 oldal) Török Tamás – Bognár Péterné: Matematika
feladatgyűjtemény 3. osztályosoknak Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2003. ISBN 978-963-19-5095-3 (80 oldal) Török Tamás – Bognár Péterné: Matematika
feladatgyűjtemény 4. osztályosoknak Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 2004. ISBN 978-963-19-6245-1 (80 oldal) Ajánlott irodalom: Pappné dr. Ádám Gyöngyi
(szerkesztő): Matematika az általános képzéshez a tanítóképző főiskolák
számára Nemzeti Tankönyvkiadó,
Budapest, 1998. ISBN 963 18 7519 9 (220 oldal) Dr. Csóka Géza (szerkesztő):
Elemi matematika példatár az általános képzéshez a tanítóképző főiskolák
számára Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest, 1998. ISBN 963 18 8454 6 (224 oldal) Papp Olga
– Török Tamás: A matematika és tanítása (geometria) VJRKTF, Esztergom,
2002 (házi jegyzet, 180 oldal) |