Tantárgy adatlapja
Elsajátítandó
ismeretanyag: Erős és
gyenge főnevek ragozása, névmások ragozása, gyenge, erős és vegyes igék
ragozása, elváló és nem elváló igekötős igék, tárgyas és tárgyatlan igék, visszaható
igék, igék vonzata, szenvedő szerkezet, felszólító mód, melléknév ragozása és
fokozása, elöljárószavak vonzatai, mellé- és alárendelő kötőszavak, főmondati
és mellékmondati szórend. Kialakítandó
kompetenciák: A gyakorlati nyelvtani stúdium
előkészíti a hallgatókat arra, hogy német leíró nyelvtan tárgyaik során
szerzett ismereteiket gyakorlati szempontból el tudják mélyíteni, alsó
tagozaton tanított nyelvtani jelenségeket átismétli és a nyelvtantanítás
módszereivel kiegészíti, azokat a nyelvtani jelenségeket tudatosítja a
hallgatókban, melyek magyar anyanyelvűek részére tipikusan nehezen
elsajátíthatóak. |
A 3-5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
oldalak, ISBN) |
Kötelező szakirodalom: 1. Juhász
Márta, Müller Márta, Didaktische Grammatik mit ausgewählten
Übungen, Budapest, Szt. István Társulat, 2011, p. 20-151., ISBN
978-963-277-279-0 Ajánlott szakirodalom: 1. Bassola
Péter, Rendszerező német nyelvtan és
gyakorlatok 18 fejezetben, Szeged, Grimm Kiadó, 1997, ISBN 963-9087-10-6 2. Brinitzer, Michaela, Damm, Verena, Grammatik sehen: Arbeitsbuch für Deutsch als Fremdsprache, Ismaning, Hueber, 1999, ISBN
3-19-001-604-6 3. Rinvolucri, Mario, Davis, Paul, 66 Grammatikspiele Deutsch als Fremdsprache, Ismaning, Hueber, 1999, ISBN 3-12-768-810-5 4. Sánchez BenitoDreke OberbergerSpielend Deutsch lernen: Interaktive Arbeitsblät ter
für Anfänger und Fortgeschrittene, Stuttgart, Langenscheidt bei Klett, 2013, ISBN 978-3-12-606-528-3 |