Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy megismertesse a hallgatókat a
hátrányos helyzet természetének feltárásával, a probléma beható
megismerésével, ezáltal hozzájáruljon a társadalmi hátrány csökkentéséhez
alkalmazható pedagógiai stratégiák azonosításához. A kurzus elméleti és gyakorlati
ismeretei megalapozzák a hallgató számára, hogy megvalósíthassa a hétköznapi
élethez szükséges releváns tudás közvetítését, különös tekintettel az egyéni
és környezeti kritériumokra. Az egész életen át tartó tanulás gyakorlati
megközelítéssel való értelmezése lehetőséget biztosít a szociális problémák
hatékony kezelésének módszertanához. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom:
Bábosik István, Torgyik Judit (szerk.), Az iskola szocializációs funkciói, Budapest, Eötvös, 2009,
ISBN 978-963-7338-96-0 Benedek András, Csoma Gyula, Harangi László (szerk.), Felnőttoktatási- és képzési lexikon, Budapest, Szaktudás Kiadó
Ház, 2002, ISBN 963-9422-60-6 Bednorz, Peter, Schuster,
Martin, Bevezetés a tanulás
lélektanába, Budapest, Medicina, 2006, ISBN 963-226-033-3 Czigler István,
Túl a fiatalságon, Budapest,
Akadémiai, 2000, ISBN 963-05-7714-3 Ajánlott irodalom: Labáth
Ferencné (szerk.), Hátrányos helyzetű
3-7 éves korú gyerekek integrált óvodai nevelése, Budapest, Educatio,
2011 Zrinszky László, A felnőttképzés tudománya. Bevezetés az
andragógiába, Budapest, OKKER, 2008, ISBN 978-963-8088-25-3 Iván László, Az
öregedés élettani és társadalmi jelenségei. Az öregedés aktuális kérdései,
In: Magyar Tudomány 2004/4. sz. |