Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Hungarian Language for Beginners 2
Tárgy kódja: BBNIN03500
Óraszám: N: 0/4/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Papp Henriett
Tárgyleírás:

A képzésben részt vevő nem magyar anyanyelvű hallgató megérti a mindennapi kommunikációs fordulatokat. Megért rövid, világos és egyszerű üzeneteket. Rövid hétköznapi szövegekben (pl. prospektusok, menetrend) megtalálja a számára szükséges információkat. Tud kommunikálni olyan egyszerű és begyakorolt helyzetekben, amelyek közvetlen információcserét igényelnek ismerős témákról, elsősorban saját magáról, elérhetőségéről, környezetéről, lakóhelyéről, tanulmányairól. Használja és megérti a mindennapi beszédhelyzetek főbb fordulatait. Meg tud írni rövid, egyszerű feljegyzéseket és üzeneteket, amelyek a közvetlen szükségleteire vonatkoznak. A két szemeszteres, összefüggő magyar nyelvi képzést (BBNIN03400 és BBNIN03500) az ismeretek megszerzését bizonyító vizsga (kollokvium) zárja SH és ÖKF ösztöndíjas hallgatóink számára.

A nyelvi képzés kulturális vonatkozásai (a tegeződés és a magázódás szokásai Magyarországon; ismert magyar városok; magyar ünnepek)

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

1.      Szita Szilvia – Pelcz Katalin: MagyarOk A1 kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020.

2.      http://magyar-ok.hu/hu/home.html?ver=2.8  

3.      https://aktiv-magyar-ok.hu/  

4.      https://www.magyarora.com/magyar/index.html

5.      Szili Katalin et al.: A formától a használatig 1 - 3. ELTE BTK, Magyar mint Idegen Nyelv Tanszék, 2011, 2014.

6.      Szita Szilvia – Görbe Tamás: Gyakorló magyar nyelvtan, Akadémiai Kiadó, 2014.

7.      Helle Mária: GYORSAN MAGYARUL, Magyar tankönyv kezdőknek és újrakezdőknek, Helle Mária, 2018.

8.      Hoffman Zsuzsa: Ragozó. 66 magyar igeragozási táblázat, Debreceni nyári egyetem, 2016.

9.      Máté József: Igéző. Igekötős igék gyakorló könyve, Debreceni nyári egyetem, 2001. 

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek

n>(tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

-ismeri a legfontosabb kommunikációs fordulatokat…….

-ismeri az írásbeli kifejezőkészség legfontosabb formáit……..

b)   képességei

-képes kommunikálni begyakorolt információs helyzetekben…….

-képes megtalálni aszámára szükséges információkat……..

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

anglisztika BANB-IAN alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali angol 6 félév BTK
anglisztika BMNB-IAN mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
nemzetközi program BNNX-XNP Nemzetközi program képzése Nappali angol 1 félév BTK
nemzetközi tanulmányok BANT-XNT alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
nemzetközi tanulmányok BMNT-XNT mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
nemzetközi tanulmányok BMNT-INT mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
politikatudomány BMNT-IPO mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
politikatudományok BANT-XPT alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
régészet BMNB-ITR mesterképzés (MA/MSc) Nappali angol 4 félév BTK
részismeret megszerzésére irányuló képzés BRNX-XRI Részismeret Nappali magyar 2 félév BTK
szechenyi-img-alt