Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
Az idegen nyelvi szeminárium célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a nevelési tanácsadás angol/német szaknyelvével, szókincsével, nyelvi fordulataival. A kurzus a szaknyelv gyakorlati elsajátítását is fókuszba helyezi a releváns idegen nyelvű szakirodalom tanulmányozásával, idegen nyelvi kommunikációs gyakorlatokkal.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
-
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
Alapfogalmak
Inklúzió, együttnevelés
Koragyermekkori nevelés
Koragyermekkori intervenció
Fejlesztési területek
Kommunikáció a szülőkkel
(Gyógy)pedagógiai kutatások a koragyermekkori intervenció területén
Szakszövegalkotás
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Adu G.A. és Nimo Ch.K. (2023): Educational Guidance and Counselling: History, Meaning and Differences. Journal of Emerging Technologies ans Innovative Research. 2023.10.9. ISSN 2349 5162
Educational Sciences: Theory and Practise folyóirat releváns tanulmányai. E-ISSN 2148-7561
https://jestp.com/
Science Education Terminology
https://showmegeology.sdsu.edu/index.php/science-education-terminology/
Landesarbeitsgemeinschaft für Erziehungsberatung Berlin (2014): Erziehungs- und Familienberatung im Gespräch
https://www.efb-berlin.de/wp-content/uploads/pdf_publikationen_lag/Trialog_2014.pdf
N.N. (é.n): Gelungene Gesprächsführung: Interaktion und Kommunikation in der Beratung.
https://api.pageplace.de/preview/DT0400.9783346579058_A43009919/preview-9783346579058_A43009919.pdf
Zeitschrift für systemische Therapie und Beratung
https://www.verlag-modernes-lernen.de/zeitschriften/zeitschrift-fuer-systemische-therapie-und-beratung/archiv/archiv-liste?LB=860&SZ=90
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Glossary of Terms Related to the Science of Learning
https://lms.learningcircle.co.nz/d2l/lor/viewer/viewFile.d2lfile/6606/82/Science-of-learning-glossary-and-further-reading.pdf
Kwasi Otopa Antiri (2022): Principles of Guidance and Counselling. Institute of Education, Ghana.
https://ioe.ucc.edu.gh/sites/default/files/2023-01/PGDE%20-%20EPS%20731A%20-%20PRINCIPLES%20OF%20GUIDANCE%20AND%20COUNSELING.pdfN. n. (é.n.): Német szakirodalom:
Gesprächsführung und Beratung im schulischen Kontext
https://api.pageplace.de/preview/DT0400.9783346453983_A42276799/preview-9783346453983_A42276799.pdf
Beratung Aktuell
https://www.pedocs.de/volltexte/2018/15616/pdf/Schlueter_Kress_2017_Methoden_und_Techniken.pdf
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
a) tudása
Ismeri a neveléstudomány, azon belül a nevelési tanácsadás, nevelés angol/német szaknyelvét.
b) képessége
Képes angol/német nyelven szakmai szöveg értelmezésére és alapszintű kommunikációra.
c) attitűdje
Értékelő reflektivitással viszonyul a gyakorlat és elmélet kapcsolatához aA tantárgy céljának rövid ismertetése:
d) felelősségvállalás és autonómia
Folyamatos, önálló tudásbővítésére törekszik az angol/német szakirodalom követésével.
Az idegen nyelvű szakirodalomból megismerteket felelősen építi be szakmai munkájába.