Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: IKT az angol nyelvórán
Tárgy kódja: BMNAO14000M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Sárdi Csilla
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A kurzus célja, hogy megismertesse a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák (IKT) nyelvórai alkalmazási lehetőségeivel.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

-

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A tantárgy során a hallgatók megismerik az IKT eszközök, programok és weboldalak nyelvtanításba integrálhatóságának elméleti alapjait, melynek célja az IKT eszközök integrálásáról alkotott esetleges tévképzetek felszámolása, és a professzionális nyelvoktatási helyzetekben történő helyes alkalmazás megalapozása. Ezen kívül a kurzus megismerteti a hallgatókat kifejezetten olyan weboldalakkal, rendszerekkel, programokkal és applikációkkal, melyek alkalmasak lehetnek a későbbi nyelvoktatói pályán a diákok nyelvtudásnak fejlesztésére.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Land, R., & Bayne, S. (Eds.) (2011). Digital difference: Perspectives on online learning. Springer. ISBN 9789460915802

Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x

Ronau, R. N., Rakes, C. R., & Niess, M. L. (Eds.) (2011). Educational technology, teacher knowledge, and classroom impact: A research handbook on frameworks and approaches. IGI Global. ISBN 9781609607500

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Spector, M., Merrill, M. D., Elen, J., & Bishop, M. J. (Eds.) (2014). Handbook of research on educational communications and technology. IGI Global. ISBN 9781461431855

Tóth-Mózer, Sz. (2017). Digitális nemzedék a tanulási folyamatban: Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. ELTE Eötvös Kiadó.

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tantárgy megismerteti a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák alkalmazási lehetőségeivel az angol nyelvoktatásban. A hallgatók gyakorolják,  hogyan lehet az IKT-eszközöket tudatosan és hatékonyan beépíteni a nyelvoktatásba, figyelembe véve a tanulók egyéni igényeit és a pedagógiai célokat.

A tantárgy ösztönzi a hallgatókat az innovatív és rugalmas tanítási megoldások keresésére, valamint az IKT-eszközök tudatos, felelős alkalmazására.

 

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

angol nyelvoktató BMNB-XANYO mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 2 félév BTK
szechenyi-img-alt