Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A kurzus célja, hogy megismertesse a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák (IKT) nyelvórai alkalmazási lehetőségeivel.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
-
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A tantárgy során a hallgatók megismerik az IKT eszközök, programok és weboldalak nyelvtanításba integrálhatóságának elméleti alapjait, melynek célja az IKT eszközök integrálásáról alkotott esetleges tévképzetek felszámolása, és a professzionális nyelvoktatási helyzetekben történő helyes alkalmazás megalapozása. Ezen kívül a kurzus megismerteti a hallgatókat kifejezetten olyan weboldalakkal, rendszerekkel, programokkal és applikációkkal, melyek alkalmasak lehetnek a későbbi nyelvoktatói pályán a diákok nyelvtudásnak fejlesztésére.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Land, R., & Bayne, S. (Eds.) (2011). Digital difference: Perspectives on online learning. Springer. ISBN 9789460915802
Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054. https://doi.org/10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
Ronau, R. N., Rakes, C. R., & Niess, M. L. (Eds.) (2011). Educational technology, teacher knowledge, and classroom impact: A research handbook on frameworks and approaches. IGI Global. ISBN 9781609607500
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Spector, M., Merrill, M. D., Elen, J., & Bishop, M. J. (Eds.) (2014). Handbook of research on educational communications and technology. IGI Global. ISBN 9781461431855
Tóth-Mózer, Sz. (2017). Digitális nemzedék a tanulási folyamatban: Középiskolások internethasználati és tanulási preferenciái, énképe és digitális kompetenciája. ELTE Eötvös Kiadó.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A tantárgy megismerteti a hallgatókat az információs és kommunikációs technológiák alkalmazási lehetőségeivel az angol nyelvoktatásban. A hallgatók gyakorolják, hogyan lehet az IKT-eszközöket tudatosan és hatékonyan beépíteni a nyelvoktatásba, figyelembe véve a tanulók egyéni igényeit és a pedagógiai célokat.
A tantárgy ösztönzi a hallgatókat az innovatív és rugalmas tanítási megoldások keresésére, valamint az IKT-eszközök tudatos, felelős alkalmazására.