Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Induló vállalkozások üzleti tervezése, menedzsmentje
Tárgy kódja: BBNGM03300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 5
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: dr. Virág Miklós
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A „Induló vállalkozások üzleti tervezése, menedzsmentje” című tantárgy alapvetően egy a hazai vállalkozási gyakorlatra támaszkodó és azt bemutató tantárgy.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

A tantárgy keretében célunk, hogy a hallgatók lehetőséget kapjanak a Kisvállalkozás specializáció során eddig tanult ismeretek gyakorlatorientált alkalmazására saját üzleti ötleteik megvalósíthatósági tanulmánnyá történő fejlesztésével. Továbbá célunk, hogy ez által a hallgatók betekintést nyerjenek a hazai vállalkozási környezet sajátosságaiba, és reális képet alakíthassanak ki egy új vállalkozás hazai megalapíthatóságával kapcsolatosan.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A félév során lesznek előadások, esettanulmány-elemzések, órai viták, vendégelőadók és hallgatói prezentációk is.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

George F. Hemingway-Bálint András (2004): Vállalkozástan a gyakorlatban. Budapest, AULA Kiadó, ISBN 9639585505

Szirmai Péter-Klein Sándor (2009): Üzleti tervezés üzleti vállalkozás – Induló vállalkozások tervezése. Edge 2000 Kft., Budapest, ISBN 9789639760134

Petheő Attila (2018): Induló vállalkozások üzleti tervezése jegyzet, BCE

Peter Drucker: A hatékony vezető. Park Kiadó, Budapest, 1991. ISBN 9637970576

Eliot Aronson: A társas lény. Akadémiai Kiadó, 2008. ISBN 9789630586283

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Vecsenyi János-Petheő Attila (2017): Vállalkozz okosan! HVG Kiadó, ISBN 9789633045022

Julia Prats, Marc Sosna, Sylwia Sysko-Romaczuk. (2015): Entrepreneurial Icebreakers, Insights and Case Studies

from Internationally Successful Central and Eastern European Entrepreneurs, Palgrave Macmillen, ISBN 9781137446305

Csányi Vilmos (2015): Íme, az ember - A humánetológus szemével, Libri Kiadó, ISBN 9789633104101

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tantárgy közvetlenül hozzájárul a Képzési és Kimeneti Követelményekben (KKK) meghatározott kompetenciaelemek elsajátításához a tantárgy tematikájában meghatározott konkrét tartalmak révén:

Szakmai ismeretek:

A hallgatók az egyedi projektek tervezése és teljesítése során elsajátítják a projektvezetési eszközöket, különösen a projekteredmény világos megfogalmazását, a projekt idő-, erőforrás- és költségtervezési folyamatainak kidolgozását, valamint a projektkontroll és projektzárás folyamatát. Ezek a gyakorlati készségek lehetővé teszik, hogy önállóan projekteket tudjanak tervezni és végrehajtani.

Döntéshozatali képesség:

A tantárgy segíti a hallgatókat abban, hogy stratégiai szempontokat érvényesítsenek a projektmenedzsment során. Ez különösen a sikerkritériumok meghatározásában, a projektszervezeti megoldások kiválasztásában, valamint a projektkockázatok értékelésében és kezelésében nyilvánul meg.

Problémamegoldó képesség:

A gyakorlati feladatok révén a hallgatók képesek lesznek azonosítani és kezelni a projektek során felmerülő problémákat, különös tekintettel a projektkockázatok értékelésére, a projekteredmények pontos meghatározására, valamint az erőforrások és időkeretek optimális kezelésére.

Kommunikációs készségek:

A hallgatók a tantárgy során végzett prezentációs gyakorlatok és viták révén fejlesztik kommunikációs készségeiket. Képessé válnak arra, hogy projektcélokat, terveket, dokumentációt és eredményeket világosan, hatékonyan és meggyőzően mutassanak be a projektben érintett érdekcsoportok számára.

Kooperációs képesség:

A tantárgy csoportmunkán alapuló gyakorlatai elősegítik a hallgatók együttműködési képességeinek fejlődését. Ez különösen fontos a projektszervezeti struktúrák kialakításában, az érdekcsoportok értékelésében, valamint a projektkontroll és projektzárási feladatok koordinált, csapatban történő végrehajtásában.

A fenti kompetenciaelemeket a hallgatók a kurzus tematikájában szereplő konkrét feladatok és esettanulmányok megoldásával sajátítják el, amely lehetővé teszi számukra, hogy hatékonyan vezessenek komplex egyedi projekteket, és azokat össze tudják kapcsolni a szervezeti stratégiai célokkal.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

gazdálkodási és menedzsment BANG-XGM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 7 félév BTK
szechenyi-img-alt