Tantárgy adatlapja
Információs társadalom alapfogalmai, a XXI. század elején végbemenő társadalmi változások oktatásra gyakorolt hatása: társadalmi hálózatok, hálózati társadalom; interaktív hálózatok, egyéni és közösségi tartalomszolgáltatás, web 2.0; digitális kultúra, digitális szubkultúrák; valós és virtuális terek, az egyén szerepmódosulásai; az elektronikus kommunikáció, mint lehetőség és szükséglet a fogyasztói társadalomban.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Catells, Manuel (2005): A hálózati társadalom kialakulása. Az Információs Társadalom Klasszikusai sorozat. Gondolat-Infonia, Budapest
Csapó Benő (2003): Oktatás az információs társadalom számára. Magyar Tudomány, 12. sz. 1478-1485.
Pintér Róbert (szerk.) (2007): Az információs társadalom. Gondolat - Új Mandátum, Budapest.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A hallgató ismerje az információs társadalom alapfogalmait, a virtuális terekhez kapcsolódó lehetőségeket, problémákat.
b) képességei
A hallgató képes megfelelően megjelenni, véleményt kifejezni a virtuális térben és ezen tudását tovább tudja adni a tanulóknak.