Tantárgy adatlapja
A tárgy célja: A hallgatókban alakuljanak ki azok a kompetenciák, melyekkel a különleges ellátást igénylő fiatalokkal, felnőttekkel kapcsolatos pszichológiai, szociálpszichológiai jelenségeket fel tudják ismerni, ezután komplex, egységes habilitációjukat és rehabilitációjukat saját pedagógiai tevékenységeikkel segíteni és segíttetni tudják. Rehabilitációs szolgáltatások, mint állami kötelezettség, rehabilitációval foglalkozó szakmai és civil szervezetek megismerése. Más szakemberekkel való együttműködés fontossága, lehetőségei, kommunikációs formák. Terápiás módszerek a rehabilitációs tevékenységben. Hospitálások szegregáló és integráló felnőtt intézményekben. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Mesterházi Zsuzsa: Rehabilitációs módszerek In. Illyés S.: Gyógypedagógiai alapismeretek Budapest, 2000. 68-69. o. Auer Éva és mts. Habilitációs és rehabilitációs tevékenységek, II. Módszertani útmutató, SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht. Budapest, 2005. CD formátum |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A gyerekek családjával kölcsönös tiszteletre és bizalomra épülő kapcsolatot alakít ki, szakszerűen, közérthetően és hitelesen kommunikál, képes a nevelést érintő kérdésekben a családokat támogatni. b) képességei A gyerekek családjával kölcsönös tiszteletre és bizalomra épülő kapcsolatot alakít ki, szakszerűen, közérthetően és hitelesen kommunikál, képes a nevelést érintő kérdésekben a családokat támogatni. |