Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Integrációs modellek a köznevelésben
Tárgy kódja: BBNTI40000
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Miklós Ágnes Kata
Tárgyleírás:

 

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A hallgatók felkészítése az egyéni differenciálás és az egyéni bánásmód alkalmazására.

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

Tevékenységen, megfigyelésen, játékon alapuló foglalkozásminták bemutatása a témakörhöz kapcsolódóan.

„Jó gyakorlatok” az óvodai integráció speciális területein: SNI, BTMN, hátrányos helyzetű és halmazottan hátrányos helyzetű gyermekek beilleszkedésének segítése. Roma gyermekek óvodai, iskolai integrációja.

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

Foglalkozástervek és mikro-óratervek készítésének speciális kritériumai a kiemelt figyelmet igénylő gyermekeket is tartalmazó óvodai csoportokban, iskolai osztályokban. A differenciált tervezés elsajátítása.

A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

THunyadi Györgyné: Differenciált fejlesztés-kooperatív tanulás, Budapest, ELTE Tanító és Óvóképző Főiskolai Kar, 2003.

Kolozsváry Judit: Más gyermek, más szülő, más pedagógus, Okker Kiadó, 2003.

Nahalka István, Torgyik Judit (szerk.), Megközelítések: a roma gyerekek nevelésének egyes kérdései, Budapest, Eötvös Kiadó, 2004. ISBN 963-9316-84-9

A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

32/2012 (X. 8.) EMMI rendelet a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének és iskolai oktatás-nevelésének irányelvéről

17/2013. (III. 1.) EMMI rendelet a nemzetiség óvodai nevelésének és iskolai oktatás-nevelésének irányelvéről

Szabó-Tóth Kinga: Adalékok a roma gyerekek óvodáztatásának kérdésköréhez. Új Pedagógiai Szemle, 2007. március-április.

Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:

A tantárgy az integrációs jó gyakorlatok megismertetésével a hallgatók jövendő munkájában előforduló differenciálási feladatok, egyéni bánásmódot igénylő esetek megoldását készíti elő.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

óvodapedagógus BANP-VOP alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
tanító BANP-VTI alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 8 félév BTK
szechenyi-img-alt