Tantárgy adatlapja
A terepgyakorlat célja a hallgató által választott
intézmény szakmai munkájának megismerése, a tereptanár által kijelölt
feladatok részben/önálló elvégzése, a gyakorlati munka folyamatos rögzítése
és egy esettanulmány önálló elkészítése. A gyakorlat helyszíne lehet bármely szociális és
gyermekvédelmi intézmény, amelynek keretén belül az egyéni esetkezelés
gyakorlatára lehetőség van. Ugyanakkor a hallgató a már korábban megismert
intézményeket nem választhatja újra. A terepgyakorlat tartalmát a gyakorlatra vonatkozó
elméleti, módszertani és jogszabályi háttér biztos ismerete adja. A hallgató
a tereptanár segítségével, iránymutatásával bekapcsolódik az intézmény
szakmai munkájába, a hallgató felvállalja irányított munkafolyamatok
ellátását, dokumentálását. A gyakorlati munka fókuszában az egyéni
esetkezelés áll. A gyakorlat során elengedhetetlen, hogy a hallgatóknak
folyamatos szakember és klienskapcsolata legyen. A hallgató alkalmazza a
korábban elméleti síkon megismert esettanulmány szakmai kritériumait. A hallgató
a tereptanártól kapott információk, a klienssel való találkozás és a
dokumentáció alapján készíti el önállóan az esettanulmányt. A hallgató az
általa választott intézményt helyezze el a szociális vagy gyermekvédelmi
ellátórendszerben, adjon teljes körű bemutatást az intézményről és az ott
végzett szakmai munkáról. Fogalmazza meg saját szakmai motivációját,
benyomásait, dilemmáit. Az előző gyakorlatokon szerzett tapasztalatokat
beágyazva végezzen már önálló feladatokat is, amelyeket egyeztet a tereptanárával
és pontosan dokumentálja is azokat. A hallgató önálló feladata, hogy
készítsen egy esettanulmányt. A hallgató munkanaplóban rögzíti az előre
meghatározott feladatokat. A munkanaplót szövegszerkesztett formában,
nyomtatva és összefűzve ad le. |
align="top" width="624"> A szakmai gyakorlaton nyújtott hallgatói teljesítmény
értékelési módszerei |
? A tereptanár által kitöltött szöveges
értékelő lap (gyakorlat zárásakor előre megadott formanyomtatványon) ? A munkanapló (esetelemző órát tartó oktató)
értékelése (kiválóan megfelelt/megfelelt/nem felelt meg) ? Az esettanulmány (esetelemző órát tartó
oktató) általi osztályzata 5 fokozatú skálán (szöveges értékeléssel is) ? Maximum 4 hiányzás elfogadott, több
hiányzás semmilyen igazolással nem elfogadható, és semmilyen többletmunkával
nem kiváltható! ? Az intenzív esetelemző szeminárium
abszolválásának feltétele: o a terepmunkára a tereptanári értékelés legalább megfelelt (vagy enn él jobb) o a munkanapló értékelése legalább megfelelt
(vagy ennél jobb) o az esettanulmány értékelése legalább
elégséges (vagy ennél jobb) o maximum 4 hiányzás. ? Ha bármelyik feltétel a fentiek közül nem
teljesített, akkor a szeminárium abszolválásának megtagadására kerül sor. A
szeminárium végső jegyében az esettanulmány értékelése a mérvadó. |