Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A kurzus célja, hogy a hallgatókat megismertesse a közpolitika összehasonlító elemzésével. Átfogó képet ad a közpolitika ellentmondásairól, megismertet az alapfogalmakkal, és felvázolja a közpolitikai elemzés lehetséges modelljeit. A kurzus behatóbban foglalkozik a pluralista és a racionális választás-alapú modellekel, amelyre a kurzus folytatása, a Közpolitikai elemzés tantárgy épül.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
Az „Introduction to Public Policy” című kurzus bevezetést nyújt a közpolitikai gondolkodás alapjaiba, és megismerteti a hallgatókat a közpolitikai folyamat kulcsfontosságú szereplőivel, intézményeivel és döntéshozatali mechanizmusaival. A tantárgy szilárd alapot biztosít a hallgatók számára ahhoz, hogy értelmezni és elemezni tudják a közpolitikai döntéseket helyi, nemzeti és nemzetközi szinten is.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
-
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Eugene Bardach, A Practical Guide for Policy Analysis: The Eightfold Path to More Effective Problem Solving (Third Edition), CQ Press, 2009.
Paul Cairney, Understanding Public Policy: Theories and Issues. Palgrave Macmillan, 2012.
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Michael E. Kraft and Scott R. Furlong, Public Policy: Politics, Analysis, and Alternatives, CQ Press, 2010.
D.L. Weimer & A. R. Vining, Policy Analysis. Longman, 2011.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
Az „Introduction to Public Policy” tárgy alapozó elméleti tudást nyújt a közpolitikai gondolkodásról, fejleszti a problémaérzékenységet, erősíti az elemzői és értékelői kompetenciákat, valamint felkészít a közpolitikai döntéshozatalhoz kapcsolódó gyakorlati munkára. Ezáltal közvetlenül támogatja a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott célokat, különösen a társadalmi felelősségvállalás, értelmezői autonómia és a gyakorlatban is alkalmazható tudás fejlesztése terén.