Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy fiktív szakdolgozati témák részleteinek kidolgozása és interaktív megvitatása révén a hallgatók gyakorlati és technikai segítséget kapjanak szemináriumi dolgozatok, majd a szakdolgozat elkészítéséhez. Az órák áttekintést adnak a szükséges ku-tatómunka fázisairól – a tervékészítésről, az anyaggyűjtésről és az anyag elrendezésének elveiről –, s bemutatják a dolgozat részeit és stiláris, formai követelményeit. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Bailey, Stephen: Academic Writing: A Practical Guide for Students. New York, Routledge, 2004. Blaskó Ágnes – Hamp Gábor: Írás 1.0. Az ötlettől a jól strukturált szövegig. Budapest, Typotex, 2007. Eco, Umberto: Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Kairosz Kiadó, é.n. Gyurgyák János: Szerzők és szerkesztők kézikönyve. Budapest, Osiris Kiadó (második kiadás), 2005. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgató tájékozott a filozófiatörténet nagy korszakaiban és műveiben, illetve irányzataiban. b) képességei Képes argumentumok azonosítására, átgondolására, valamint ezeknek élőszóban és írásban vázlatos vagy részletes bemutatására. |