Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja: szintetizálja a vezetői
felkészítés elméleti és gyakorlati óráin feldolgozott ismereteket,
megerősítse azokat a vezetői képességeket és attitűdöket, amelyek az
eredményes vezetői munkához szükségesek. A főbb
tematikai csomópontok:
|
A 2–5 legfontosabb kötelező,
illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Jogszabályok: A
köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó
jogszabályok Kötelező irodalom: -
Klein
Balázs – Klein Sándor: A szervezet lelke – Edge 2000 Kiadó Kft, 2006 -
Barbara
MacGilchrist – Kate Myers – Jane Reed: A sikeres iskola- Az intelligensen
működő szervezet- Műszaki KK, Budapest, 2011 -
Bertie
Everard- Geoffrey Morris: Hatékony iskolavezetés, KÖVI Szeged, 2001 Ajánlott
irodalom:2-3 cím, könyvészeti
adatai, internetes elérése -
Klein
Sándor: Vezetés- és szervezetpszichológia – Edge 2000 Kiadó kft, 2002 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a)
tudása - Ismeri a köznevelés rendszerét és a köznevelési
intézmények működését szabályozó jogszabályokat. -
Ismeri az
intézményvezetés elméleti problémáit és a jellemző vezetési technikákat. -
Ismeri az
eredményes vezetői tervezés, szervezés, irányítás és ellenőrzés különböző
módszereit. b)
képességei -
Képes
köznevelés rendszerét és a köznevelési intézmények működését szabályozó
jogszabályokat értelmezni, a gyakorlatban alkalmazni. -
Képes a
különböző vezetői feladatok elvégzésére, értékelésére -
Képes
reflektív módon viszonyulni a vezetési stílusokhoz, döntésekhez. c)
attitűdje -
Képviseli
az együttműködés, a közös tanulás fontosságát. -
Elkötelezett
a komplex gondolkodás és problémamegoldás mellett. |