Tantárgy adatlapja
A tantárgy kronológiai sorrendben az Iszlám építészet 1. folytatása, a Fátimidák, Irán, Közép-Ázsia, a mai Szíria és Irak építészetét és művészetét ismerteti meg a hallgatóval az emlékanyag alapján a 10-12. század korszakaiból. A kurzus teljesítésének pontos feltétele az alább felsorolt irodalmak elsajátítása és annak nyomán számonkérés, különös tekintettel régészeti anyagismereti szempontból (pl. vonatkozó képanyag felismerése). |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
kötelező: Richard Ettinghausen & Oleg Grabar: The Art and Architecture of Islam 650-1250. Yale University Press, New Haven and London 1987. (pp. 167?384) ISBN 030005330 4 David Talbot Rice: Islamic Art. Thames and Hudson, London 1975.(pp. 129?183) ISBN 019519926X Richard Ettinghausen: La Peinture Arabe. Skira, Genéve 1977. ISBN 9782605000593 Delius Hattstein (szerk.): Az iszlám. Művészet és építészet. Vince Kiadó, Budapest 2005. (pp. 128?346) ISBN 9639552 615 María Marcos Cobaleda (ed.): Artistic and Cultural Dialogues in the Late Medieval Mediterranean. Palgrave Macmillan, Cham 2021. (pp. 57-78) ISBN 978303053365-6 ajánlott: Robert Hillenbrand: Islamic Architecture. The American University in Cairo Press, Cairo 2000. ISBN 9774245431 Arthur Lane: Early Islamic Pottery. Faber and Faber, London, 1947. (pp.17?53) ISBN nincs Michael Rogers: A hódító iszlám. Helikon Kiadó, Budapest 1987. (170 s.) ISBN 9632078265 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -A hallgató ismeretei és látásmódja a megismert építészeti és kisművészeti anyag alapján kiszélesedik és élesedik. b) képességei -A megismert anyag alapján képes lesz egyes építészeti elemek, kistárgyak azonosítására és analízisére. - A kurzus során fejlődik a hallgatók vizuális képessége és elemző szemlélete. |