Tantárgy adatlapja
A tárgycsoport célja olyan ismeretek nyújtása,
képességek, magatartásformák alakítása, fejlesztése, amelyek a fenntartható
fejlődés pedagógiai elveit alapul véve felkészítik a hallgatókat a játéknak
mint tevékenységnek és mint nevelési eszköznek a megismerésére, a pedagógus
szerepének helyes értelmezésére, a 3-6-7 éves korú gyermekek játékával
összefüggő pedagógiai feladatok ellátására. Olyan módszertani kultúra, szemlélet megalapozása,
amelyben a játék semmi mással nem pótolható, fejlesztő szerepét vallva
differenciált bánásmóddal az esélyegyenlőség szempontját érvényesíti a játék
jellemzőinek figyelembe vételével, továbbá amelyben természetes szükséglet az
önreflexió. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: Az óvodai nevelés országos alapprogramja. 1996. Játékpszichológia. Olvasókönyv óvodapedagógus hallgatóknak.
Szerkesztette: B. Lakatos Margit ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar,
Budapest, 2001. Kovács György-Bakosi Éva: Játékpedagógiai ismeretek.
Debrecen, 2005. Kovácsné Bakosi Éva: Mérőeszközök a játék és tanulás
méréséhez. Debrecen, 2004. Tunyogi Erzsébet: Gyógyító játék a családban.
Tárogató Kiadó, Budapest, 1995. Ajánlott
irodalom: Az óvodáskor fejlesztő játékai. Szerkesztette:
Perlai Rezsőné. OKKER Kiadó, Budapest, 2001. Játékenciklopédia. Szerkesztette: Perham, Molly.
Alexandra Kiadó, Pécs, 2001. Kolozsvári Judit: Más gye rek, más szülő, más
pedagógus. OKKER, Budapest, 2002. Payne, Kim: Gyermekeink játékai. AKG Kiadó és a
Metódus-tan BT Kiadványa, Budapest, 1999. Takács Bernadett: Gyermek-játék-terápia. OKKER,
Budapest, 2001. |