Tantárgy adatlapja
A tárgy a Közel-Kelet történetét tárgyalja a kalifátus megszűnésétől (1924) az „Arab Tavasz”-ig illetve az „Iszlám Állam” bukásáig. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
J. Nagy László – Ferwagner Péter Ákos. Az arab országok története 1913-2003. JATE Press, Szeged 2004. Ira M. Lapidus. A History of Islamic Societies. Cambridge: Cabridge UP. 1989. (Több kiadás). Simon Róbert. Az iszlám fundamentalizmus. Gyökerek és elágazások Mohamedtől az al-Qá’idáig. Budapest: Corvina, 2014. Abdelilah Belkeziz. The State in Contemporary Islamic Thought. A Historical Survey of the Major Muslim Political Thinkers of the Modern Era. I.B. Tauris Publishers & Co. Ltd. New York 2009. Martin Gilbert. Izrael története. Budapest: Pannonica, n.a. Islamism and Revolution across the Middle East. Transformations of Ideology and Strategy after Arab Spring. Ed. Khalil al-Anani, I.B. Tauris Publishers & Co. Ltd. New York 2022. The Cambridge History of Turkey, vol 4. Turkey in the Modern World. Ed. Resat Kasaba, CUP. Cambridge 2008. The Cambridge History of Iran, vol 7. From Nadir Shah to the Islamic Republic. Ed. Peter Avery, Gavin Hambly, Charles Melville. CUP, Cambridge 1991. Said Amir Arjomand. After Khomeini: Iran under his successors. Oxford University Press, Oxford 2012. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása A választott szakirányon folytatott tanulmányaival megismeri a közel-keleti államok történetét, politikai, gazdasági rendszerét a 20. – 21. sz. közötti időszakra vonatkozóan. Ismeri a nemzetállamok társadalmi problémáit, áttekintést nyer a korszak szellemi és kulturális örökségéről. b) képességei Több stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban képes írni és beszélni a korszak tudományos problémáiról -……. -…….. |