Tantárgy adatlapja
A szeminárium célja, hogy a hallgatók megismerjék a kérdőívszerkesztés lépéseit, és a szemeszter végére képesek legyenek önállóan elkészíteni egy adott kutatási kérdéshez kapcsolódó kérdőívet. A hallgatók önálló munkája a bevezető módszertani előadásokon elhangzott elméleti ismeretek csoportos felelevenítését és elmélyítését követően, a saját szakmai érdeklődésnek megfelelő témában feltett kutatási kérdések megfogalmazásával indul. Ezt követi a kapcsolódó fogalmak konceptualizálása, a keresett információk pontos meghatározása, majd a vizsgálati céloknak megfelelő kérdőíves adatfelvételi módszer kiválasztása. A kérdőívek elkészítése során a hallgatók egyéni megoldásai csoportmunkában kerülnek megvitatásra. Az elkészült kérdőívekkel a hallgatók a próbakérdezést végeznek, majd a tapasztalatok beépítésével véglegesítik munkájukat. Az utolsó szemináriumokon kerül sor a próbakérdezési tapasztalatok és a kérdőív kialakítására vonatkozó tanulságok megosztására.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
BABBIE , Earl, Konceptualizálás, operacionalizálás, mérés, In: BABBIE , Earl, A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, Budapest, Balassi, 2003. p. 136–170., ISBN 963-506-563-9
MALHOTRA , Naresh K., Mérés és skálaképzés: alapok és összehasonlító skálaképzés, In: MALHOTRA , Naresh K., Marketingkutatás, Budapest, Akadémiai, 2009. p. 286–303., ISBN 978-963 05-8646-1
MALHOTRA , Naresh K., Mérés és skálaképzés: a nem összehasonlító skálaképzési technikák, In: MALHOTRA , Naresh K., Marketingkutatás, Budapest, Akadémiai, 2009, p. 304–329., ISBN 978-963 05-8646-1
MALHOTRA , Naresh K., Kérdőívszerkesztés és nyomtatványo
k tervezése, In: MALHOTRA , Naresh K., Marketingkutatás, Budapest, Akadémiai, 2009. p. 330–360., ISBN 978-963 05-8646-1
SCIPIONE , Paul A., A kérdőív megtervezése, In: SCIPIONE , Paul A., A piackutatás gyakorlata, Budapest, Springer, 1994. p. 139–167., ISBN 963-8455-69-1