Tantárgy adatlapja
A szeminárium a 15. századi művészet egyes
emlékeit középpontba állítva érintkezik a megfelelő előadással. Mivel a szemináriumhoz tartozó előadás
stílustörténeti áttekintést nyújt, ebben az általános összefüggésben
megismert festmények újra terítékre kerülnek, most már az ikonográfia és a
program szempontjainak figyelembe vételével. A festmények kiválasztásánál
külön hangsúlyt kapnak a magyarországi gyűjteményekben (Budapest,
Szépművészeti Múzeum; Esztergom, Keresztény Múzeum) található korai
németalföldi táblaképek. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása
bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Urbach, Susan: Early Netherlandish Paintings. Old Master’s
Gallery Catalogues. Szépművészeti Múzeum Budapest. Vol. 1-2. Brepols, 2015 From van Eyck to Bruegel. Early Netherlandish
Painting in The Metropolitan Museum of Art. Ed. Ainsworth, Marian and Christiansen, K. New York, 1998 Campbell, Lorne: The Fifteenth Century Netherlandish Schools. (National Gallery C atalogues) London, 1998 Nuttal, Paula: „Memling and
the European Renaissance Portrait” In: Memling’s
Portraits. Exhibition. Ed. Till-Holger Borchert. Ludion, 2005, 70-91. Lorentz, Philippe: „The
Virgin and Chancellor Rolin and the Office of Matins.” In: Investigating Jan van Eyck. Brepols,
Turnhout, 2000, 49-57 Smeyers, Maurits: The
Living Bread. Dirk Bouts and the Last Supper. In: Dirk Bouts (ca.
1410-1475) Kiállítás katalógus és tanulmányok Leuven, 1998. Rogier van der Weyden St. Luke Drawing the Virgin. Selected Essays in Context. The Museum of Fine
Arts, Boston, Brepols, 1997 Eörsi
Anna: 'Giovanni Arnolfini kézfogója.' Művészettörténeti
Értesítő 1997/1-2, 45-48. |