Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kiegészítő nyelvfejlesztés az angol nyelvi alapvizsgához 1.
Tárgy kódja: BONAT00900
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: angol
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Angol-Amerikai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Rigó Tibor
Tárgyleírás:

A kurzus célja a komplex nyelvfejlesztés, a tanulók szóbeli és írásbeli kifejezőkészsége mellett a hallgatók nyelvtani kompetenciájának a fejlesztése, valamint az Angol nyelvgyakorlat 3. kurzus ismeretanyagának az elmélyítése. Fő feladata, hogy a hallgatókat felkészítse az első tanév végi Alapvizsgára, különös tekintettel a vizsga írásbeli komponenseire, ezért a fő hangsúlyt az Alapvizsga írásbeli vizsgafeladatainak a gyakorlására helyezi.

A kurzus célja:

    a hallgatók meglévő nyelvtani ismereteinek megerősítése, rendszerezése és tudatosítása

    új, haladó szintű nyelvtani szerkezetek begyakorlása

    a tudatos és helyes nyelvhasználat igényének kialakítása

    a nyelvtani ismeretek gyakorlati alkalmazása, aktívvá tétele szóban és írásban

A félév során az alábbi nagy témakörök elmélyítésére kerül sor: (1) főnevek, (2) igeidők, (3) szenvedő szerkezet, (4) függő beszéd, (5) feltételes mód, (6) műveltető szerkezet, (7) visszakérdezés, (8) beágyazott/dupla kérdés, (9) névelők

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtan gyakorlatokkal. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2018, 9 – 22, 31 – 33, 46 – 49, 59 – 86, 110 – 112, 125 – 127. ISBN 978-963-409-164-6

Ajánlott irodalom:

RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2015. ISBN 978-963-409-029-8

RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2019, 9 – 76, 118 – 159. ISBN 978-963-409-214-8

SWAN, Michael, Practical English Usage. Oxford, Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435

OUSBOURNE, Charles, NUTTALL, Carol, Exam Essentials Practice Tests 1 Cambridge English: Advanced (CAE). Andover, National Geographic Learning, 2015. ISBN 978-1-285-74497-1

OUSBOURNE, Charles, NUTTALL, Carol, Exam Essentials Practice Tests 2 Cambridge English: Advanced (CAE). Andover, National Geographic Learning, 2015. ISBN 978-1-285-74507-7

VINCE, Michael. Advanced Language Practice with Key. 4th ed. London: Macmillan, 2014. ISBN 9780230463813

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek

> (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) tudása

Ismeri az angol nyelvű kultúrák jellemző írásbeli és szóbeli, szépirodalmi, tudományos és közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.

Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait.

Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit.

Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulóközösségek működésének kapcsolatát.

Ismeri, megkülönbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszközöket, hálózatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldásához.

b) képességei

Több stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle témában, különösen az angolszász kulturális témakörökkel kapcsolatosan.

Műfajilag sokszínű angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez.

Világos, részletes szövegeket alkot sokféle témában, különösen az angolszász kulturális témakörökkel kapcsolatosan.

Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsolódó szakmai szövegeket.

Irányítás mellett kép

es a tanuló szervezet működtetésében való támogató részvételre.

Képes a projektalapú munkavégzésre, rendelkezik a munkamegosztásra épülő együttműködési képességgel, látja a közös sikerhez való egyéni hozzájárulásokat.

Képes alkalmazói tudását az információs technológián alapuló írásbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni.

Értő módon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasására, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat.

Képes önállóan írásos elemzések elkészítésére, elvégzett feladatainak szakmai közönség előtti bemutatására szóban és írásban.

c) attitűdje

Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit.

Szakmai hivatástudata kialakítására és önképzésre törekszik.

Készen áll a támogató erőforrások folytonos keresésére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztésére.

Feladatokhoz kapcsolódóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készségét.

Elfogadja és a gyakorlatban is megvalósítja az egészségmegőrző szemléletet és életvitelt.

Érti az erőforrásokkal való jó gazdálkodást, látja ennek fontosságát.

Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűdökkel, amelyek szakmáját az állampolgári műveltség meghatározott köréhez kötik.

Folyamatos személyes tanulását a közjó szolgálatában értelmezi.

Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellátásában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani.

d) autonómiája és felelőssége

Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van

azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetítést alkalmaz.

Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelésében, önismeretében.

Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlődéséért.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTAN osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
szechenyi-img-alt