Tantárgy adatlapja
A kurzus során a hallgatók elmélyítik kínai nyelvi ismereteiket és készségeiket. Gyakorolják a helyes hangképzést, megismerik a zenei hangsúlyok módosulásait, a tanult írásjegyek helyes kiolvasását, jelentését és formáját. Elsajátítják a mindennapi élettel kapcsolatos leggyakoribb 600 szót. Szóban és írásban alkalmassá válnak az alábbiakra: Óhaj, vágyakozás kifejezése. Búcsúzás, bocsánatkérés kommunikációs feladatainak végrehajtása. Összehasonlító szerkezet, helyhatározót képző elöljárószavak, folyamatos jelen idő kifejezése, a jövő idő kifejezése. Kérdőszavas mondatok. Igekettőzés, modális segédigék. A le partikula használata. Vagylagos kérdések. Állító-tagadó típusú kérdések. Melléknévfokozás. A hallgatók képesek a tanult szavak és kifejezések használatával a kommunikációban ismerős szituációkban egyszerű utasításokat, kéréseket megfogalmazni, szükségleteket kifejezni, segítséget kérni. Tudnak kommunikálni olyan egyszerű és begyakorolt feladatok során, amikor egyszerű és közvetlen információcserére van szükség. Egyszerű nyelvi eszközöket használva tudnak beszélni és írni saját mindennapi ügyeikről, környezetükről, rövid, alapvető leírást tudnak adni eseményekről és múltbeli élményekről, rövid szövegből ki tudják hámozni a legfontosabb információkat. |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: • Dai Guifu ??? – Liu Lixin ??? – Li Haiyan ???: Chuji hanyu kouyu ??????. Beijing, Peking University Press, 2004, 110–216. oldal. ISBN 9787301066287/H 0907 • Kang Yuhua ??? – Lai Siping ???: Conversational Chinese 301 ?????301?. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2005, 95–140. oldal. ISBN 9787561914038/H. 05014 • Li Xiaoqi ???: Boya hanyu chuji I. ??????????I. Beijing, Peking University Press, 2004, 134–215. oldal. ISBN 9787301075296/H 1029 • Li Xiaoqi ???: Boya hanyu chuji II. ??????????II. Beijing, Peking University Press, 2004, 13–30. oldal. ISBN 9787301078617/H 1164 Ajánlott irodalom: • Li Mingqi ???: Chuji Hanyu Tingli 1. ??????. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 1999. ISBN 9787561913529 • Liu Xun ??: New Practical Chinese Reader Texbook and Practical Book ????????. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2005. ISBN 7561911297/H02121 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A tanegységet elvégző hallgató a) tudása: • Ismeri valamely kelet-ázsiai állam nyelvét. b) képességei: • Képes nemzetközi kapcsolatok építésére. • Képes szakterületén tárgyalások lefolytatására idegen nyelven. c) attitűdje: • Nyitott a szakmai továbbképzés, önművelés iránt. • Kooperatív magatartás jellemzi, csoportmunkára alkalmas. d) autonómiája és felelőssége: • Reflektál saját történeti és kulturális beágyazottságára. |