Tantárgy adatlapja
A tantárgy tovább fejleszti a hallgatók kínai nyelvi szóbeli és írásbeli kommunikációs képességeit, mélyíti nyelvi ismereteiket, az újonnan tanultak által a hallgatók stabilizálják középszintű tudásukat. A félév során elsajátítanak 1500 a mindennapi és az iskolai élettel, munkával, utazással, hobbykkal, társadalmi érintkezéssel kapcsolatos szót a hozzájuk tartozó írásjegyekkel együtt. A tanulók képessé válnak a ba-s szerkezet, a szenvedő szerkezet, az idő- és cselekvés-kiegészítők használatára. Jól alkalmazzák a több igét tartalmazó mondatokat, az összetett mondatokat, az iránymutató kiegészítőket, a felszólító mondatokat. Megfelelően használják a múlt, jelen, jövő idő, múltbeli tapasztalat jelzésére szolgáló megoldásokat. Képessé válnak megérteni azokat a bonyolultabb nyelvi anyagokat, amelyek szorosan kapcsolódnak a munkahelyi és a szakmai é pan style="font-family:'Times New Roman';font-size:12pt;">lethez, képesek elemezni és általánosítani egy szöveg lényegét, konkrét részleteit, kommunikációs stratégiát tudnak alkalmazni. Képesek kifejezni személyes álláspontjukat, megérteni különféle témákkal kapcsolatos bonyolultabb írott és beszélt szövegeket. Képesek kiragadni a lényeget, megérteni a beszélő célját és szándékát. Képesek bekapcsolódni beszélgetésekbe, vitákba. Képesek másokkal kommunikálni általános témákról, megérteni és alkotni hosszabb szövegeket. |
A 2-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: • Li Xiaoqi ???: Boya hanyu zhunzhongji II. ???????II. Beijing, Peking University Press, 2004. ISBN 9787301078624/H 1165 • Li Xiaoqi ???: Boya hanyu zhongji
style="font-family:'Times New Roman';font-size:12pt;"> I. • Liu Delian ??? – Liu Xiaoyu ???: Intermediate Spoken Chinese ????????. Beijing, Peking University Press. 1996. 72–170. ISBN 9787301031544/H0320 Ajánlott irodalom: • Liu Xun ??: New Practical Chinese Reader Texbook and Practical Book, ???????. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2005. ISBN 756191251X/H 03077 • Li Mingqi ???: Chuji hanyu tingli 2. ??????. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 1999. ISBN 9787561913529 • Yang Jizhou ???: Hanyu jiaocheng 1. ????. Beijing, Beijing Language and Culture University Press, 2006. ISBN 7561907451 • Liu Lixin ???: Chuji hanyu yuedu yu xiezuo jiaocheng I. ???????????. Beijing, Beijing Daxue Chubanshe, 2006. ISBN 9787301078280 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetencia-elemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tant árgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A tanegységet elvégző hallgató a) tudása: • Ismeri valamely kelet-ázsiai állam nyelvét. b) képességei: • Képes nemzetközi kapcsolatok építésére. • Képes szakterületén tárgyalások lefolytatására idegen nyelven. c) attitűdje:
>• • Kooperatív magatartás jellemzi, csoportmunkára alkalmas. d) autonómiája és felelőssége: • Reflektál saját történeti és kulturális beágyazottságára. |