Tantárgy adatlapja
A tanegység célja, hogy a hallgatók integrálni tudják a kognitív pszichológia különböző területein szerzett tudásukat a mesterképzés specializációinak szakterületi ismereteivel. A hallgatók csoportos projektmunka keretében tanulják meg hasznosítani a kognitív pszichológia alaptudományi ismereteit és módszertanát az általuk választott alkalmazott pszichológiai területeken.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Kovács Ilona, Szamarasz Vera Zoe (2006). Látás, nyelv, emlékezet. Typotex.
Szokolszky Á. (2004). Kutatómunka a pszichológiában. Budapest: Osiris.
Ajánlott irodalom:
Field, A. & Hole, G. (2003). How to design and report experiments. London: Sage.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri és érti a tudományos kutatás, szakmai önképzés és a hatékony kommunikáció módszereit.
Ismeri azokat a kvantitatív és kvalitatív eljárásokat, amelyek alkalmasak a különböző pszichológiai és kulturális jelenségek vizsgálatára és értelmezésére.
b) képességei
Képes a pszichológiai jelenségek vizsgálatához szükséges és releváns kérdések megfogalmazására, adatok felvételére és feldolgozására a pszichológia tudományos módszereivel.
Képes a kapott eredmények releváns értelmezésére.
c) attitűdje
Törekszik arra, hogy speciális szak
mai érdeklődését elmélyítse és megszilárdítsa.
Törekszik szakmai nyelvtudásának elmélyítésére.
d) autonómiája és felelőssége
Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben.
Elkötelezetten fejleszti tudását, lépést tart szakterületének fejlődésével.