Tantárgy adatlapja
A hallgatók számára a kurzus segítséget nyújt a
szakdolgozati kutatás koncipiálásában, egyben megismerteti őket a
kommunikációs relevanciával bíró tudományos diszkusszió tartalmi és formai
kereteivel. A hallgatók egyéni kutatómunkájukhoz módszertani segítséget
kapnak, s személyes konzultációk keretében számolnak be szakdolgozatuk
alakulásáról, az elvégzett munkáról. |
|
Kötelező irodalom: Blaskó Ágnes – Hamp Gábor: Írás
1.0. Az ötlettől a jól strukturált szövegig. Budapest. Typotex. 2007.
ISBN 978-963-9664-65-4 Havasréti József: Tudományos írásmű.
Budapest-Pécs. HEFOP Bölcsész Konzorcium. 2006 ISBN 963-9704-30-X Stokes,
Jane: A média és kultúrakutatás gyakorlata. Budapest, Gondolat, 2008. ISBN 978-963-6931-22-3 Ajánlott
irodalom: Eco, Umberto: Hogyan
írjunk szakdolgozatot? Budapest. Partvonal. 2012. ISBN 978-963-9910-89-8 |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása -
Ismeri a
társadalomtudományi fogalomkészlet minden fontosabb elemét, érti az
összefüggéseket, amelyek a társadalom és a társadalmi kommunikáció
szaktudományos értelmezésének az alapját képezik. b) képességei - Képes az elméleti és a gyakorlati munkája során
megismert kommunikációs szinteken és színtereken feltárt tények alapos és
részletes elemzésére és az eredményekből kibontható összefüggések
feltárására. - Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a
szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő
speciális szakszókészlet elemeit. c) attitűd
="mso-list:Ignore">-
d) autonómiája és felelőssége Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani
szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve
irányítására. |