Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Kommunikációkutatás
Tárgy kódja: BMLKM01100M
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Páprádiné Szilczl Dóra
Tárgyleírás:

 

A tantárgy célja kettős: egyrészt a hallgatók számára gyakorlati bevezetést nyújt a kommunikációkutatás világába, megismertetve őket néhány közelmúltbeli és jelenleg folyó kutatással, módszerrel és elmélettel, másrészt keretet ad annak, hogy a hallgatókat bevonjuk az intézeti kutatásokba, és a műhelymunka során maguk is megismerkedhessenek a kommunikációkutatás folyamatával: a releváns problémafelvetésekkel, az empirikus kutatás megtervezésével, kivitelezésével, valamint a tudományos publikáció készítésével. Ez a tantárgy ily módon szorosan kapcsolódik az Intézeten belül folyó kutatói aktivitáshoz, s a hallgatók publikációkhoz segítését és a minőségi szakdolgozati kutatómunkára való felkészülést célozza.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

HORÁNYI Özséb (szerk.), Kommunikáció és participáció, Budapest, Typotex, 2006. ISBN 978-963-9664-33-3

NÉMETH T. Enikő (szerk.), Ember-gép kapcsolat. A multimodális ember-gép kommunikáció modellezésének alapjai, Budapest, Tinta Kiadó, 2011. ISBN 978-963-9902-99-2

NYÍRI Kristóf (szerk), Mobilközösség és mobilmegismerés, Budapest, MTA, 2002. ISBN 963-7065-36-9

TREADWELL, Donald, Introducing communication research: paths of inquiry, Thousand Oaks, Sage, 2011. ISBN 978-1-4129-4457-1

VICSEK Lilla, Fókuszcsoport. Elméleti megfontolások és gyakorlati alkalmazás, Budapest, Osiris Kiadó, 2006. ISBN 963-389-882-X

Periodikák:

Communication research, Newbury Park, Sage Publications

Médiakutató

Jel-Kép

Ajánlott irodalom:

BARABÁSI Albert-László, Behálózva. A hálózatok új tudománya, Budapest, Helikon, 2011. ISBN 978-963-227-293-1

CRAIG, Robert T., Communication theory as a field, In: Communication Theory 9 (2), 1999. p. 119–161.

HANSEN, Anders et al., Mass communication research methods, London, McMillan & Co., 1998. ISBN 0-333-61710 X

LINDLOF, Thomas R., TAYLOR , Brian C., Qualitative communication research methods, Thousand Oaks, Sage, 2011. ISBN 978-1-4129-7472-1

WIMMER, Roger D., DOMINICK, Joseph R., Mass Media Research, London, Thomson-Wadsworth, 2011. ISBN 978-1-4390-8274-4

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BMLT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt