Tantárgy adatlapja
A tárgy célja: Vizuális kultúra alapismeretek, amelyek a vizuális kommunikáció és szemléltetés alapkészségeinek kialakításához, a képi gondolkodás fejlesztéséhez; továbbá az ábrázolás és kifejezés tanítása során a személyiségformálás lehetőségeihez szükségesek. A képi közlés különböző formái: objektív és szubjektív közlések. A közlésformákhoz és az alapozó vizuális elmélethez kapcsolódó gyakorlati és elméleti feladatok; transzpozíciós elemzések , tanulmányok, stílusgyakorlatok, metódusok. (az elvonatkoztatás, a kompozíció, a vizuális közlések …stb. metódusai). Szemiotikai alapfogalmak a vizualitásban, térábrázolási rendszerek; és mindezek gyakorlati alkalmazásának a színterei a tanításban. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: 1. Bálványos Huba – Sánta László: Vizuális megismerés, vizuális kommunikáció Balassi Kiadó, Bp. 1998. 2. Bálványos Huba szerk.: Látás és szemléltetés (Szöveggyűj temény) Balassi Kiadó, Bp. 2003. 3. Szávai István: Vizuális nevelés I. Helikon Kiadó Bp. 1999. 4. Bergström Bo : Bevezetés a vizuális kommunikációba Scolar Kiadó Bp. 2009. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása b) képességei |