Tantárgy adatlapja
A tárgy célja a felkészítés a szakirányos képzés folyamatát kísérő és lezáró gyakorlati feladatok elkészítésére. A projektfeladat tanúsítja és ellenőrzi a megszerzett elméleti, illetve gyakorlati tudást, megteremti az egyéni és közösségi feladatok kiválasztásának, megtervezésének, a végrehajtás megszervezésének műhelymunkáját. A projektfeladat és a hozzá kapcsolódó projektszeminárium alapvető célja tehát a hallgatók gyakorlati készségeinek fejlesztése. A hallgató és a szeminárium vezetője közösen meghatározzák a félév során elvégzendő konkrét feladatokat. A feladatok végrehajtása a vezető tanár irányításával, annak ellenőrzése mellet, de alapvetően önállóan történik. A tantárgy segítséget nyújt a hallgatónak, hogy a public relations szakmában szükséges gyakorlatot megszerezze, készségeit fejlessze. A hallgatók a feladat elvégzése során a gyakorlati tanár irányításával végigjárják az ötlettől a megvalósításig tartó folyamatot. A gyakorlat alatt a hallgató köteles figyelembe venni a kapcsolódó szakmai és etika előírásokat, szabályokat, ill. egyéb egyetemi és intézeti szintű elvárásokat. A projektoktatás nemzetközi gyakorlatának figyelembevételével a tanári kezdeményezések, magyarázatok folyamatos interaktív együttműködésben élnek a hallgatói kezdeményezésekkel, az egyéni és közösségi feladatok összehangolt műhelymunkában tervezendők és kerülnek megvalósításra. Minden hallgató a félév elején a gyakorlatvezető tanárral egyeztetett munkatervet készít. A szeminárium hallgatói összesen 120 munkaórát kötelesek a félév során a kijelölt feladatok elvégzésére fordítani. A hallgatói kezdeményezések és a tanár által javasolt ill. kötelező feladatok összhangját a szemináriumi foglalkozások teremtik meg és itt kerül sor az elkészült anyagok értékelé
;sére is. A Közösségi és közéleti projekt 2. elnevezésű tárgy hangsúlyosan az egyes projektek menedzselésére és kivitelezésére, végrehajtására fókuszál.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
A projektfeladatok tervezése és kivitelezése csak a szemináriumon, ill. azon kívül történő egyéni és csoportos interaktív munkával, valamint a kreatív és stábszerű produkciós munkával valósítható meg. Ehhez a kurzushoz ezért nem kapcsolódnak olvasmányok.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeretei kiterjednek a szakterület tágabb rendszerben való elhelyezésére, a rokon szakterületekhez való kapcsolatok meg- és felismerésére, a tágabb rendszer adta lehetőségek és a hatásrendszerre vonatkozó kontextusok használatára.
Ismeri a kommunikáció és kultúra összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében.
b) képességei
Képes az információk kritikus elemzéséhez és feldolgozásához kellően megalapozott technikák széles skálájának alkalmazására.
Képes a szervezeten belüli munkafolyamatokat a felkészültségének megfelelő szinten irányítani, eredményesen együttműködni az intézményen belüli és kívüli partnerekkel, megfelelő szakmai gyakorlat után vezetői munkakört betölteni.
c) attitűdje
Nő szakmai identitásának tudatossága, megalapozottságának mértéke, megszilárdul hivatástudata.
Nyitott és elfogadó azokkal a felkérésekkel kapcsolatban, amelyek tudásának, ismereteinek, szakmai tapasztalatainak megosztására irányulnak.
d) autonómiája és felelőssége
A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkat
ársak tevékenységét, felelősséggel vállal fel és működtet egyenrangú partneri viszonyokat.
Felelősséget vállal választott szakterülete szakmai és etikai normáinak betartására.