Tantárgy adatlapja
A kurzus
célja, hogy a hallgatók alapjaiban
ismerjék meg és lássák át a médiatartalmak létrehozásának folyamatait, a
tervezés, anyaggyűjtés fázisától kezdve a létrehozásig, mind szöveges mind
vizuális értelemben. A kurzus leírása: A kurzus során a kreatív médiaszöveg-alkotás módozatainak
tanulmányozása, elemzése és tervezése áll a középpontban. Műfaji tekintetben
a hírtől a fikcióig terjedő médiatartalmak közlésre alkalmas formáinak
áttekintése történik, majd a hallgatók létre is hoznak tartalmakat. A kurzus
során hangsúlyosan kerülnek elő a közszolgálati médiában alkalmazható
médiatartalmak és ezek formai megkötései.
Áttekintjük a széleskörű nyilvánosságra szánt írások, mozgóképek és
egyéb kommunikatív formák építkezésének alapjait, szerkesztési elveit. Kezdve
mindezt a témák felkutatásától, kezelésétől, bemutatásától, a dramaturgia, és
a forgatókönyvi formák ismeretén át a megvalósításig. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező olvasmányok: ·
A Metropolis folyóirat
“Média és film” különszáma ·
Hickethier, K.:
Film- és televízióelemzés. Budapest: Krónika Nova, 1998. ·
Gelencsér G.
(szerk.): Képkorszak. Szöveggyűjtemény. Budapest:
Korona, 1998. 181–329. ·
Hartai L. –
Muhi, K.: Mozgókép és médiaismeret. Budapest: Korona, 2002. 111–150. ·
Hebdidge, D.: A
stílus mint célzatos kommunikáció. In: Replika 6., 1995. 181–200. Ajánlott
olvasmányok: ·
Somlói Zs.: Az
óriásplakát. Budapest: Magyar Reklámszövetség, 1992. · Varga Cs.: Film
és story board. Budapest: Minores Alapítvány, 1998. |