Tantárgy adatlapja
Tantárgy célja: A kurzus a krízismenedzsment aktuális
kérdéseit, kihívásait, és a terület szakértői által azokra adott válaszokat
mutatja be. Az elsajátítandó ismeretanyag magában foglalja a hatékony kríziskommunikáció
alapjait, a proaktív kommunikációt, a válságok csoportosítását, a vállalati,
nonprofit és kormányzati területek kommunikációs sajátosságait válságkezelési
szempontból. Külön hangsúlyt kap az oktatás során az internetnek és a
kommunikációs tréningeknek válságkezelésben játszott speciális szerepe. A
kurzus elvégzése után a hallgatók képessé válnak arra, hogy előre
felkészüljenek a krízisek kezelésére, aktuális esetben gyorsan felismerjék,
és proaktívan kezelni tudják a krízishelyzetek kommunikációs oldalát, a
krízisek menedzselésében együttműködjenek a szervezet különböző területeivel,
a krízissel kapcsolatos információkat kritikusan elemezzék és dolgozzák fel. A tantárgy leírása: A válságkezelés a Public Relations egy olyan gyorsan fejlődő és nagy érdeklődést kiváltó részterülete, amely nem csak a krízis kezelése által érintett szervezetet, de a közönség szélesebb rétegeit is eléri, mivel a krízisek hírértékűek, és jelentős visszhangot váltanak ki az emberekből. Minden szervezet, vállalat életében előfordulnak kisebb-nagyobb válságok, melyeknek mind megoldása, mind megfelelő kommunikációja fontos gyakorlati feladat. A sajtó, a fogyasztók, az üzleti partnerek és egyéb szervezetek kiemelt figyelemmel kísérik az ilyen eseteket. A kurzus feladata megismertetni a krízishelyzetek kommunikációjának elméletét és gyakorlatát. A hallgatók PR, marketing és kommunikációs ismereteire építve megismertet a krízismenedzsment marketingkommunikáción belüli feladataival és gondolkodásmódjával. A hallgatók az órán helyzetgyakorlatokkal és esettanulmányokkal is feldolgoznak gyakran előforduló szituációkat, hogy az ismeretek készség szintű elsajátítására is legyen lehetőségük. Az elsajátítandó ismeretanyag magában foglalja a hatékony kríziskommunikáció alapjait, a proaktív kommunikációt, a válságok elméleti csoportosítását, a vállalati-, nonprofit- és kormányzati területek kommunikációs sajátosságait. Külön hangsúlyt kap az oktatás során az internetnek és a kommunikációs tréningeknek válságkezelésben játszott speciális szerepe. A kurzus elvégzése után a hallgatók képessé válnak arra, hogy előre felkészüljenek a kommunikációs válságok kezelésére, aktuális esetben gyorsan felismerjék, és proaktívan kezelni tudják a krízishelyzetek kommunikációs oldalát, a krízisek menedzselésében képesek legyenek együttműködni a szervezet különböző területeivel, és a krízissel kapcsolatos információkat kritikusan elemezzék
és dolgozzák fel. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: ·
Anthonissen, Peter Frans (2010): Krízis-kommunikáció, HVG
kiadó, Budapest ·
Barlai Róbert – Kővágó György (2004): Krízismenedzsment,
kríziskommunikáció. ·
Századvég, Budapest. ·
Horváth Győző (2003) Válságmenedzselés a gyakorlatban.
(Glória Press)
class="MsoNormal" style="margin-right:-.25pt;text-align:justify"> Ajánlott irodalom: ·
Németh, E.(2006): Közszereplés. Bp., Osiris. ·
Bevezetés a válságkommunikációba. In: Fehér Katalin
(szerk.): Társadalmi kommunikáció, L’Harmattan – ZsKF, 2007. ·
A döntéshozatal pszichológiája. In. Zoltayné Paprika Zita:
Döntéselmélet. Alinea Kiadó, ·
2005 (pp. 167-211) ·
Fearn-Banks, K. (2002). Crisis communications: A casebook
approach (2nd edition). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. |