Tantárgy adatlapja
A tantárgy megismerteti a hallgatókat az
angoltanítás során használható kutatási módszerek elméleti alapjaival és azok
gyakorlati megvalósításának kérdéseivel. Figyelmet fordít a kvalitatív és
kvantitatív kutatások céljaira, módozataira, erősségeire és korlátaira,
csakúgy, mint a trianguláció fogalmára, jellemzőire és hasznosságára. A
hallgatók a szakirodalom, valamint saját kutatási projekt kidolgozása,
végrehajtása és dokumentálása segítségével mélyítik el tudásukat és
fejlesztik képességeiket a tárgykörben. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Borg, S. (2009). English language
teachers’ conceptions of research. Applied Linguistics 30, 3: 358-388. Davies, K. A. (1995). Qualitative
theory and methods in applied linguistics research. TESOL Quarterly 29, 3:
10-36. Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics.
Oxford: Oxford University Press. Paltridge,
B. & Phakiti, A. (eds.) (2015). Research
methods in applied linguistics. A practical resource. London: Bloomsbury. |