Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Média és társadalmi részrendszerek
Tárgy kódja: BMNKM03700M
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Bognár Bulcsú
Tárgyleírás:

A kurzus széleskörű elméleti megközelítési lehetőségeit mutatja meg a média, a kultúra és a társadalom kapcsolatának fókuszba állításával. Annak komplex feltárására és megértetésére törekszik, hogy milyen kapcsolat mutatható ki a médiaipar társadalmi struktúrái, a jelentés teli kulturális termékek létrehozása és disztribúciója valamint aközött, hogy az emberek miként használják és interpretálják mindezen objektivációkat. A kurzus arra is törekszik, hogy bemutassa, hogy milyen szerepe és hatása van a médiának, a társadalmi normák, a mindennapi döntéshozatal és a személyes meggyőződések változásában. A hallgatók megtanulnak különbséget tenni a vezető elméleti paradigmák és módszertanok között.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Bagdikian, Ben H.: Az új médiamonopólium. Budapest CompLex Kiadó 2012 ISBN978 963 2952529

Curran, James: Media és demokrácia. Budapest Wolters Kluwer Kiadó 2016 ISBN 978963956374

Sunstein, Cass R.: Republic.com 2.0 Budapest CompLex Kiadó 2013 ISBN 9789632953557

 

Ajánlott irodalom:

McChesney, Robert W.: Mi a baj a médiával? Budapest, CompLex Kiadó 2012 ISBN 9789632552536

 

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)      Tudása

-Ismeretei kiterjednek a szakterület tágabb rendszerben való elhelyezésére,a rokon szakterületekhez való kapcsolatok meg- és felismerésére, a tágabb rendszer adta lehetőségek és a hatásrendszerre vonatkozó kontextusok használatára.

- Ismeri a kommunikáció és a társadalom összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében.

 

b)      Képességei

- Képes az információk kritikus elemzéséhez és feldolgozásához kellően magalapozott technikák széles skálájának alkalmazására.

- Képes szakmai koncepciók kidolgozására és ezek kivitelezésére.

 

c)       Attitűdjei

- Nő szakmai identitásának tudatossága, megalapozottságának mértéke, megszilárdul hivatástudata.

- Bízik saját tudásában és képességeiben, elkötelezett a szakmai elképzelések iránt.

 

d)      Autonómiája és felelőssége

-          Öntudatosan és felelősen áll ki minden kooperációs formában a társadalom, szűkebb szakmai területe és munkahelye jogi, etikai és szakmai normáinak következetes végrehajtása és védelme érdekében.

-          Felelősséget vállal választott szakterülete szakmai és etikai normáinak betartására.

 

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BMNT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt