Tantárgy adatlapja
A kurzus széleskörű elméleti megközelítési
lehetőségeit mutatja meg a média, a kultúra és a társadalom kapcsolatának
fókuszba állításával. Annak komplex feltárására és megértetésére törekszik,
hogy milyen kapcsolat mutatható ki a médiaipar társadalmi struktúrái, a
jelentés teli kulturális termékek létrehozása és disztribúciója valamint
aközött, hogy az emberek miként használják és interpretálják mindezen
objektivációkat. A kurzus arra is törekszik, hogy bemutassa, hogy milyen
szerepe és hatása van a médiának, a társadalmi normák, a mindennapi
döntéshozatal és a személyes meggyőződések változásában. A hallgatók
megtanulnak különbséget tenni a vezető elméleti paradigmák és módszertanok
között. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: Bagdikian, Ben H.: Az új médiamonopólium. Budapest CompLex Kiadó 2012
ISBN978 963 2952529 Curran, James: Media
és demokrácia. Budapest Wolters Kluwer Kiadó 2016 ISBN 978963956374 Sunstein, Cass R.: Republic.com 2.0 Budapest CompLex Kiadó 2013 ISBN 9789632953557 Ajánlott
irodalom: McChesney, Robert W.: Mi a baj a médiával? Budapest, CompLex Kiadó 2012 ISBN
9789632552536 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a)
Tudása -Ismeretei kiterjednek a
szakterület tágabb rendszerben való elhelyezésére,a rokon szakterületekhez
való kapcsolatok meg- és felismerésére, a tágabb rendszer adta lehetőségek és
a hatásrendszerre vonatkozó kontextusok használatára. - Ismeri a kommunikáció és a
társadalom összefüggéseit, e kapcsolat különböző szintű megnyilvánulásait és
ezek következményeit a társadalmi kommunikáció összefüggésrendszerében. b)
Képességei - Képes az információk kritikus elemzéséhez és
feldolgozásához kellően magalapozott technikák széles skálájának
alkalmazására. - Képes szakmai koncepciók kidolgozására és ezek
kivitelezésére. c) Attitűdjei - Nő szakmai identitásának tudatossága,
megalapozottságának mértéke, megszilárdul hivatástudata. - Bízik saját tudásában és képességeiben,
elkötelezett a szakmai elképzelések iránt. d) Autonómiája
és felelőssége -
Öntudatosan
és felelősen áll ki minden kooperációs formában a társadalom, szűkebb szakmai
területe és munkahelye jogi, etikai és szakmai normáinak következetes végrehajtása
és védelme érdekében. -
Felelősséget
vállal választott szakterülete szakmai és etikai normáinak betartására. |