Tantárgy adatlapja
A
kurzus célja, hogy a hallgatók alapvető tudásra tegyenek szert a különböző
médiajártasság-koncepciókkal kapcsolatban, megérték és átlássák a média
befolyását mind egyéni mind társadalmi szinten. A médiajártasság kurzus során
fejlesztjük a hallgatók kritikai gondolkodását, megtanítjuk azon
médiaelemzési módszerek használatát, melyekkel a média tartalmai, témái
kiértékelhetőek úgy, amint média-reprezentációként megjelennek és
médiatapasztalatként eljutnak a hallgatókhoz. A szemeszter célja, hogy
részletes megközelítését adja a médiahatás tanulmányozási lehetőségeinek s
ezáltal világosan a hallgatók elé tárja, hogy mit jelent a médiajártasság
magasabb szintje. Médiajártasságra szert tenni azt is jelenti, hogy a diákok
a médiatartalmak potenciálisan negatív hatásait képessé válnak elkerülni, míg
a pozitív hatásokat képesek lesznek felerősíteni. A kurzus emellett
foglalkozik a médiatulajdonolás kérdésével, a médiatartalmak jogszerűtlen
használatával és az erőszakos tartalmakkal is. Mindezeken túlmenően a médiajártasságra
mint kompetenciára egyre nagyobb szükség van, ahhoz hogy megértsük és részt
tudjunk venni a modern világ társadalmi életében. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Aczél Petra: Médiaműveltség. In.: Aczél Petra – Andok Mónika – Bokor Tamás: 2017 Műveljük a médiát! Budapest, Wolters
Kluwer pp. 133-178. ISBN 978963295 494 3 Hobbs,
Renee – Cooper Moore, David: 2015 A
médiaműveltség felfedezése. Budapest, Wolters Kluwer ISBN 9789632954769 Potter,
William, James: 2015 Médiaműveltség.
Budapest, Wolters Kluwer ISBN 9789632954905 Ajánlott
olvasmányok: Andok Mónika: 2016 Kommunikációs kompetencia - médiajártasság:
Koncepcionális különbségek, készségbeli hasonlóságok. In: H Tomesz Tímea, H
Varga Gyula (szerk.) Kommunikációs
készségfejlesztés a pedagógiai munkában. 160 p. Bokor Tamás: Médiaértés. In.: Aczél Petra – Andok Mónika – Bokor Tamás: 2017 Műveljük a médiát! Budapest, Wolters
Kluwer pp. 179 – 260. ISBN 978963295 494 3 |